Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nero Photosnap Viewer Essentials


Paema

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har programmet Nero Photosnap Viewer Essentials då jag skall kolla på kort i datan. Det är HELT värdelöst! Jag kan inte ta bort en bild. Vrider jag kortet till rätt position är det tillbaka i fel position nästa gång man tittar på det. Detta program var med i datan vi köpet. Om jag vill vrida på en bild måste jag välja att redigera det, vrida bilden i det programmet, och sedan spara det. Om jag vill ta bort en bild måste jag stänga ner bilden, leta upp den i mappen och sedan radera det.

 

På min förra dator hade jag ett program där dessa två saker gick att göra. Självklart förstår jag att inga större redigeringar går att göra i ett vanligt visningsprogram. Men, vrida korten o spara dem samt ta bort suddiga o dåliga bilder vill jag kunna göra.

 

Min fråga är därför, kan jag ställa in detta i Nero Photosnap Viewer Essentials programmet? Hittar inte var isåfall.

 

Finns det något annat bättre program man kan använda?

 

Tack snälla på förhand!:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har en fullversion av Nero 7. I det finna två program för bild

 

Nero photosnap För bildredigering

------------------ viewer För bildvisning

 

I det sistnämnda kan man bl.a zooma in och ut ,rotera under visning men det sparas inte. Ett kul programm för sitt ändamål.

 

I det förstnämnda kan jag redigera genom att ändra i grundfilen.

verkställa,spara (disketten)Man kan och bör ju ändra i en kopia som man sedan visar ......viewer.

 

Trycker jag på redigera i viewern kommer jag till photosnap och kan således varaktigt ändra bilden.

 

I nero vision kan man i min version skapa ett bildspel.

 

LARSAS

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2009-02-14 09:34:21 av LARSAS]

[inlägget ändrat 2009-02-14 09:35:50 av LARSAS]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...