Just nu i M3-nätverket
Jump to content

problem med internet

jentil12

Recommended Posts

Hej!

Jag kan inte gå ut på internet, det kommer upp ett meddelande om att sidan inte kan visas, står dns-error längst ner. Däremot fungerar min e-post.

Jag har Windows XP, Internet Explorer och jag har provat utan brandvägg och virusprogram, men det blir samma fel. Jag har bredband via telejacket och modem hos Bredbandsbolaget. Jag har ringt supporten, men de vet inte vad det kan vara för fel. Kan det vara nätverkskortet? Jag kan pinga till en del adresser, som www.dn.se och www.svd.se. Till en del adresser kan jag inte göra det. Jag kan inte skriva in enbart ip-nummer i adressfältet i Explorer.

Någon som vet vad det kan vara? Jag hade problem för någon månad sedan och fick då ett nytt modem. Sedan dess har det fungerat som vanligt fram till i förrgår. Den senaste tiden har min dator varit trög. Det har ommit upp meddelande om att virtuella minnet är på väg att slut. Jag har även rensat datorn med registerprogram, kan jag ha slängt någon fil av misstag?

Hej! Inte helt omöjligt att du har nåt skräp i datorn,kan du ladda ner på skiva eller usb på en annan dator och installera Malwarebytes och köra en sväng[log]Ladda ner Malwarebytes Anti-Malware (MBAM) från en av dessa länkar:

http://www.download.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html

http://projects.securitywonks.net/projects/details.php?file=158

Dubbelklicka på mbam-setup för att installera programmet.

Se till i slutet av installationen att det är bockar för:

Uppdatera Malwarebytes' Anti-Malware

Starta Malwarebytes' Anti-Malware

Tryck på Slutför

Om det finns någon uppdatering så kommer den att laddas ner och installeras.

När programmet startar så välj "Utför snabb skanning" och tryck på Skanna.

Skanningen tar ett tag.

När den är klar så tryck på OK och sedan "Visa resultat".

Bocka för allt och tryck sedan Ta bort markerade.

När borttagningen är klar så öppnar Anteckningar med en logg.

Eventuellt så kommer det upp en begäran om att starta om datorn (Restart). I så fall gör det.

Om det blir ett felmeddelande Error loading... efter omstarten så starta om datorn än en gång.

Om programmet inte kommer igång efter omstarten så starta det.

Om loggen inte kommer upp själv i Anteckningar så hittar du loggen på fliken Loggar i MBAM.

[/log]

Jag har provat med det programmet, men det är fortfarande problem. Jag har försökt allt, när jag gör nätverksdiagnostik på datorn så står det att det inte går att ansluta till http, ftp eller htttps, det står fel 12029? Vad kan det betyda?

Har MBAM hittat något? I så fall klistra in en logg från MBAM där det framgår vad som hittades.

Hur är du ansluten till internet nu?

Jag skickade det förra meddelandet från jobbet. Jag har löst problemet nu. Jag har tidigare haft brandvägg och antivirusprogram från Norton. Jag försökte avinstallera det, men det måste ha blivit filer kvar. Nu har jag använt Norton Removal Tool och tagit bort allt, så nu fungerar det igen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...