Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Självmord


windowsman

Rekommendera Poster

Jag undrar om någon kan ge tips om vart man kan vända sig när det gäller självmords frågor håller på med ett skolarbete

Tacksam för svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Kontakta en psykiatrimottagning t ex. Där finns säkert kunskap om självmord.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windowsman: Så länge du varit medlem hör har du ställt frågor där andra skall hjälpa dig i i studiesyften. Har du verkligen inte tankar själv för att lösa detta så bör du andas både en och två gånger, Sluta plugga och slösa dina pengar om du är så tom i huvudet att du inte klarar av att tänka själv.

 

För andra, som har fungerande tankar, så bjuder jag på min egen självmordshistoria. 19 år gammal, två dagar efer att ha slagit ut tre av mina framtänder så hör jag att min kompis har hoppat framför ett tåg samma natt. Jag fick nog av allt samma natt och körde en kniv in i min mage, något som jag definitivt ALDRIG kommer göra igen, men tanken var väldigft klar just - döden kändes välkommen.

Jag överlevde och en massa år senare såg jag min mest älskade lillasyster bli anorektiker. Punkt slut ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har redigerat inlägget. Tips om vilken som är bästa metoden att ta sitt liv är inte okej här. Konstruktiva diskussioner om självmord går givetvis bra, men det finns en gräns. /Pontus

 

Själv valde jag att i alla fall testa terapi med psykolog. Det fanns liksom inget bra alternativ i listan ovan.

 

12 år senare är jag fortfarande här! Vid liv och mår bättre inombords än någonsin! Framför allt mår jag bättre därför att jag känner mig själv bättre. Jag vet så mycket mer om mig själv, varfrör mår jag bra ibland och dåligt ibland?

[inlägget ändrat 2009-02-14 04:51:44 av lizardKng]

 

[inlägget ändrat 2009-02-19 10:18:06 av Pontus Jeppsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har redigerat inlägget. Tips om vilken som är bästa metoden att ta sitt liv är inte okej här. Konstruktiva diskussioner om självmord går givetvis bra, men det finns en gräns. /Pontus

 

Vad som fick mig på rätt köl var hederlig terapi med en riktig psykolog. Inga mediciner eller sånt, bara psykologi.

 

 

[inlägget ändrat 2009-02-19 10:17:46 av Pontus Jeppsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag läser en blogg vars dotter valde att begå självmord. Kanske är det nåt att intervjua? Hon har mkt vettiga tankar och vet vad hon pratar om. Hör av dig om du vill veta mer! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...