Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ny till vista

Fred_ost

Recommended Posts

Hejsan,

Har tillslut krypit till korset och köpt en ny dator med förinstallerat vista. En av de märkligaste sakerna hittils är mappstrukturerna.

När jag laddar ner zip-filer från en hemsida och sparar dem i Dator > C: > Program (x86) > Maxis > Sim City 4 delux > Plugins.

När jag efteråt går in i den foldern ligger det helt andra filer där, ibland kan man trycka på en knapp som kallas "kompabilitetsfiler" varpå man hamnar någon helt annan stans där också de flesta av de nerladdade filerna ligger.

What gives?

Jag är lycklig utan Vista så jag kan inte svara på vad som sker. Men kan det vara så att det som skett är att zip-filen automatiskt packades upp i den mapp du trodde du sparade den i, varpå de filer du nu ser där var de som låg i zip:en. Som du beskriver det låter det så och att zip-filen i sig flyttades till det andra stället som backup.

hej och tack för svar, men filerna som ligger i pluginfoldern är helt orelaterade och blir inte fler när man laddar ner fler filer.

Stefan Eklinder

Hur har du sökvägen när du laddar ned då?

Oftast kan du välja var filer och annat ska hamna. Av misstag har du säkert valt det du har problem med. Så kolla upp det!

...också ny på Vista Home Premium 32-bitar.

Inte så segt och gräsligt som folk snackar om att Vista är.

Säkert för att min bärbara är fullproppad med 4 Gb internminne.

XP känns lite stenålder nu. :)

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

- Sigfrid Siwertz.

[inlägget ändrat 2009-02-13 15:04:03 av Stefan Eklinder]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...