Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Extern skärm startar ej med laptop


Gäst

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har ett problem, jag har en laptop och bestämde mig för ett tag sedan att köpa en ny skärm till den. Jag har ställt in den nya som primär skärm och jag har inte klonat utan kör endast på den "externa".

 

Problemet är dock att varje gång jag startar upp datorn så använder den bara laptopens skärm även om jag har den andra inkopplad. Jag får då trycka ln+F8 eller vad det är för att växla mellan skärmlägen.

 

Jag undrar om någon vet hur man gör för att få den att starta med den andra skärmen istället för laptopskärmen?

 

Datorn är en dell vostro 1500 med nvidia 8600gtm kort och då nvidia drivare. Skärmen är en LG 22tummare.

 

tacksam för svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej ska se, det är väl ett litet projekt att uppdatera bios?

Det beror helt på dator eller moderkort. För din dator ska det vara busenkelt...

[log]Run the BIOS update utility from Windows environment

 

 

1. Double click the Icon on your desktop labeled 1500_A06.EXE.

The Dell BIOS Flash window appears

 

 

2. Click the Continue button.

The message Pressing OK will close all applications, shut down Windows, Flash the BIOS, then reboot. appears.

 

 

3. Click the OK button.

The system will restart and the BIOS Flash will be completed.

 

 

 

Run the BIOS update utility from DOS environment (Non-Windows users)

 

 

NOTE: You will need to provide a bootable DOS diskette. This executable file does not create the DOS system files.

 

 

1. Copy the file 1500_A06.EXE to a bootable floppy.

 

 

2. Boot from the floppy to the DOS prompt.

 

 

3. Run the file by typing Y:\1500_A06.EXE (where y is the drive letter where the executable is located).[/log]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

uppdaterade bios nu men det hjälpte inte speciellt mycket. Tillkom inga val i bioset. Den ska väl fatta det när man ställer in det i windows? (winxp)

 

mvh

Christian

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...