Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudet dör vid ansträngning


Joakim_Lind

Rekommendera Poster

Ljudet dör för mig om jag spelar upp musik eller film samtidigt som man sitter och surfar. Har jag endast t.ex filmen igång så flyter det på.

Det lägger alltså av när datorn anstängs lite. Dock funkar det i spel klockrent.

Och när ljudet är dött så kan jag heller inte titta på flashfilmer på t.ex youtube. För då hänger sig dom efter 3 sek.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad består datorn av (moderkort, ljudkort, operativsystem etc)?

 

Ladda hem färska drivrutiner till moderkortet (dess chipset) samt även ljudkortet – eventuellt kan en biosuppdatering vara på sin plats(?)

 

Kanske är det strul med codecs? (InstalledCodec listar vilka som finns i datorn. I programmet går det t ex att inaktivera codecs i felsökningssyfte

http://www.nirsoft.net/utils/installed_codec.html )

 

Ominstallera/uppdatera dina mediaspelare (VLC media player och dylika). Behövs installationer av "flash players" uppdateras?

 

Adobe Flash Player

http://get.adobe.com/flashplayer/

(jag vill minnas att Cecilia har pratat om säkerhetsproblem med någon äldre version så programmet bör såklart vara uppdaterat bara av den anledningen(?))

 

Berätta hur det går. :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har endast fixat nya drivisar till ljudkortet (realtek AV'97). Men grafikkortet är ett mobility radeon 9600. Det är en gammla fujitsu-siemens amilo D1840 jag sitter på med win xp sp3.

 

Ska prova med nya drivisar till allt men flash player har jag provat att installera lite olika versioner. Men det är bara 10:an som är kompatibel överallt. Så jag har senaste versionen av den.

 

Just med codecs så skulle jag inte tro att det är de som strular...för datorn kan tappa ljudet när du bara lirar mp3:or, men kanske sitter o tankar jätte mkt och surfar samtidigt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...