Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virus?


snackan

Rekommendera Poster

Tjena

 

Har ett litet problem... Ibland skakar skärmen till eller vad man ska säga, enkelt sagt bilden blir helt suddig på skärmen, ungefär som om ett bildrör är sönder, fast ändå inte. Det sker bara då och då och varar bara en kort stund, varför jag undrar om det rör sig om något slags virus eller liknande, eller om det är någon bugg i Windows Vista? Har någon haft liknande problem eller kan säga vad det är för något och hur jag fixar det?

Antispiware har bara hittat tracking cookies.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen

 

Har uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet nu. Jävla Windows, den kollar ju automatiskt efter uppdateringar varenda dag, men inte laddat hem den senaste - fick gå in på grafikkortets hemsida för att få de senaste uppdateringarna som finns. De senaste 15 minuterna har det inte varit några problem, men en så kort stånd har det fungerat innan också, så vågar inte jubla ännu. Men tack så mycket för hjälpen i alla fall. Jag skickar imorgon om det funkar eller inte, men det verkar ju lovande.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon får rätta mig om jag har fel, men Windows kollar efter uppdateringar till sig själv. Drivrutinerna till hårdvaran får du kolla efter själv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon får rätta mig om jag har fel, men Windows kollar efter uppdateringar till sig själv. Drivrutinerna till hårdvaran får du kolla efter själv.

 

Drivrutiner hittar även Win update i viss utsträckning, jag kollar alltid där först. Mitt ATI-grafikkort uppdateras via Win update. Processorn har också fått någon uppdatering någon gång och likaså mitt realtek ljudkort. Man får ofta tag på de senaste drivrutinerna fortare på tillverkarens sajt men så bråttom behöver man inte ha. När det ligger på Win update så är det bara drivrutinerna vilket jag föredrar för jag behöver inte t ex. hela ATI Catalystprogramvaran på typ 50 Mb.

 

Vad gäller frågeställarens skakande skärm så är den kanske helt enkelt på boomen?

 

Bosse

http://bosse.bloggar.nu

 

 

[inlägget ändrat 2009-02-13 01:52:33 av Bosse-i-skogen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har lagt märke till att skärmen flimrar till samtidigt som någon ringer till min mobiltelefon. Kan det vara så enkelt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lagt märke till att skärmen flimrar till samtidigt som någon ringer till min mobiltelefon. Kan det vara så enkelt?

Nu menar jag inte att svara i snackan:s ställe men visst kan det flimra av mobiltelefonen. Dock har jag inte lagt märke till fenomenet vid digitala skärmar utan mest för analoga – är din analog (CRT), eller åtminstone kopplad analogt?

 

Att det sen också sprakar och lever om i högtalarna är ju tyvärr standard... :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, tack för att du försöker hjälpa till, men någon mobiltelefon beror det inte på...trodde att det hade blivit bättre av att uppdatera drivrutinerna som jag fick råd om tidigare, men det har inte blivit bättre. Någon annan som har något bra förslag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hördu... nu börjar jag fundera lite... du råkar inte ha en HP som burk?

 

Jag hade oerhörda problem med min HP laptop 8510w när jag sköt över bilden till en extern skärm och använde analog koppling. Trodde också det berodde på störningar först, eller att skärmen höll på att "skaka till sig själv" (det heter nåt särskilt när skärmen får sköta sina egna inställningar och den liksom "rister till" i bilden under tiden.. kommer inte på vad bara nu)...

 

Det visade sig dock vara ett problem som tydligen inte var helt okänt för HPs maskiner, men som HP själva låtsades som att de inte visste om. Läste man däremot deras recensioner på somliga modeller så är det många som kommenterar detta.

 

Lösning? Bytte så att jag kör in bilden digitalt istället. Klart.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...