Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med start i felsäkert läge


Skalman_2009

Rekommendera Poster

Jag gjorde en viruskontroll med symantec och har förmodligen tagit bort någon korrupt fil men samtidigt tagit bort någon vital fil i system32 i operativsystemet.

 

Jag hade tänkt göra en systemåterställning genom att starta i felsäkert läge, men när jag försöker starta i felsäkert läge. När jag kommer till inloggningsdelen där jag väljer min egen användare eller administratör så loggas jag först in inställningarna sparas och jag loggas ut oavsett vilken av dessa jag försöker logga in på.

 

Finns något jag kan göra eller är det enda alternativet att starta upp från originalxp installationsskivan och göra en reparation av xp?

 

självklart kanske, jag vet inte, men anledningen till att jag frågar är naturligtvis frånvaron av originalxp-skivan.

 

Möjligheten att lyfta över hårddisken till en annan dator har jag inte och sitter med en rapport som har deadline i natt.

 

Tacksam för alla svar.

Tack i förhand till er som orkar engagera er!

 

//Nybörjare på datorer

 

(red: meningsbyggnad)

[inlägget ändrat 2009-02-12 09:24:23 av Skalman_2009]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan se om Senast fungerande konfiguration, i samma meny som där man väljer felsäkert läge, möjligen hjälper. Annars så är det normala en reparationsinstallation men man kan också från reparationskonsolen på XP-skivan kopiera in den saknade Windows-filen.

 

Symantec är ju ett betalprogram så du kan ju också försöka med deras support.

 

Om du har en diskettenhet i datorn så kan du kolla om startdisketterna innehåller en reparationskonsole (jag vet inte):

http://support.microsoft.com/kb/310994

 

Var det många infekterade filer som Symantec hittade?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen Cecilia!

 

Jag körde med reparationskonsollen från XP-skivan och nu så verkar allt fungera som det ska igen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bra att du lyckades!

 

Du har väl besökt Windows Update? För du får ju in gamla versioner av Windows-filer då.

 

Kolla upp datorn med Symantec igen.

 

[inlägget ändrat 2009-02-13 09:25:53 av Cecilia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...