Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Men!

0x2A

Recommended Posts

H.

För ett par månader sen for jag fram som en jävla blådåre i 78km/h på en 70-väg och blev skjuten av ett hastighetsmätningsgevär av polisen; 1500:- i böter.

Suck! de har mycke jobb rasistpoliserna....

Senare när kvarskatten betalades så 'kom den in' till skatteverket en dag försent, och det blev någon förseningsprocentsavgift, nu har jag fått en betalningsanmodan från skatteverket/kronofodgenmyndigheten. Det är två A4-ark med en underskrift av en person och brevpostat.

Belopp: 2kr !!

Om jag inte betalar kan skulden eskalera i betalningsanmärkning, utmätning av lön eller annan egendom och/eller förhör.

Jösses! vilken brottsling man blivit efter att i 30år betalat flera miljoner i skatt.

Senare när kvarskatten betalades så 'kom den in' till skatteverket en dag försent, och det blev någon förseningsprocentsavgift, nu har jag fått en betalningsanmodan från skatteverket/kronofodgenmyndigheten

Vad är problemet mer än att det kostar ränta?

Jösses! vilken brottsling man blivit efter att i 30år betalat flera miljoner i skatt.

Varför är du en brottsling? Du är skylldig Skatteverket ett par kronor i ränta, och vad jag vet är det inte olagligt. Det är inte ens olagligt att hamna hos kronofogden :) Hade du undanhållit skattepengar så är det en annan sak.

| tranquility |
Nej

Varför skrev du det i ditt första inlägg då? Att gå runt och anklaga folk för diverse saker helt utan grund och för att de gör sitt jobb visar på en stor omognad speciellt med tanke på att du borde vara i femtioårsåldern.

Du har inte sett på nyhetsflödet de senaste dagarna ? Poliser kallar folk apa-djävel tex

visar på en stor omognad
Jojo

du borde vara i femtioårsåldern.
Åh Nej!

Det är inte ens olagligt att hamna hos kronofogden
Näe men det får konstiga ekonomiska följder.

Nu har jag slängt in en hundring för att de inte ska behöva jobba mer med mitt fall, kan man begära ränta på de nu?

Skulden var två kronor, hoppas inbetalningen registreras i tid.

[inlägget ändrat 2009-02-16 19:47:48 av 0x2A]

Det var ingen faktura utan en anmaning om att jag måste sätta in pengar utan instruktioner hur det skulle gå till.

Jag är +97 nu på skattekontot.

Robin Hood var en tjuv

Dito gäller väl då merparten av de svenska landstingen som njöt av "Robin-Hood-skatten" Stockholm felaktigt blev utsatt för i början av millenniet.

"He who is without sin..."

| tranquility |
Dito gäller väl då merparten av de svenska landstingen som njöt av "Robin-Hood-skatten" Stockholm felaktigt blev utsatt för i början av millenniet.

"He who is without sin..."

Inte riktigt. Skillnaden är att RH begick ett lagbrott när han tog pengar från en person och gav en några annan. Den utjämningsskatt som du hänvisar till var bestämd på demokratisk väg av våran folkvalds Riksdag, med andra ord inget lagbrott.

med andra ord inget lagbrott.

Jag sade aldrig lagbrott. "Felaktigt" och "lagbrott" är två skilda saker =) Det må ha varit lagligt, men inte var det korrekt, då beslutet baserade sig på påhittade fakta (såsom att alla Stockholmare levde rikare pga högre löner än i mindre regioner. Att bostadskostnader och andra vardagligkostnader är mycket högre i storstadsregioner tog man ingen som helst hänsyn till)

Att det var demokratiskt genomröstat är också tveksamt, då alla partier i Stockholm var emot beslutet, således togs beslutet på majoritetsbasis av de regioner som faktiskt fick pengarna.

Nå, detta var iofs rent OT från ursprungsämnet

[inlägget ändrat 2009-02-26 08:17:52 av Anjuna Moon]

| tranquility |

Än vad du tycker är beslutet demokratiskt taget då det togs av en folkvald majoritet som har mandat att ta den typen av beslut.

RH begick ett lagbrott när han tog pengar från en person och gav en några annan.

Än vad du tycker är beslutet demokratiskt taget

Jag tycker du skriver lite omoget...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...