Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

behöver hjälp med att skapa eget forum på en egen sida


asteroi

Rekommendera Poster

jag har köpt ett domän och en hosting. men jag vet inte riktigt hur man kan skapa ett forum i det. jag ahr en skin och allt men kommer inte längre än så. jag lägger in allt under www i sidans katalog. men man kan inte se någonting.

vad är det jag gör fel?

någon som kan hjälpa mig ?!

vore väldigt tacksam för svar...

mvh esteban

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ahr en skin och allt

Vad menar du med "och allt"? För att få ett forum att fungera, behöver du någon sorts script och gärna en databas. Kolla t ex http://www.simplemachines.org/ eller titta efter forum på http://www.hotscripts.com/ där du kan söka scripts beroende på vad du har för plattform.

Att försöka göra ett forum själv är ganska hopplöst. Du vill t ex ha funktioner så att inte forumet blir fullt med skräpreklam. Du vill ha möjlighet att blockerar användare, moderera, radera inlägg osv. Det är en massa funktioner som måste fungera om forumet ska vara användbart.

Magnus

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en skin med alla tillbehör...

script avatars uploads allt möjligt. den ahr funkat när en annan person på andra sidan jordklotet laddat upp den.

men nu ska jag ladda upp den men jag får ett fel hela tiden.

jag försöker rätta till den men det går inte.jag är fast där.

 

Detta är meddelandet jag får när jag försöker installera det:

 

We were unable to write your configuration information to the conf_global.php file. Please verify that this file has full read and write privileges.

 

jag har försökt att ändra det men när jag ändrar så försvinner ändringen när jag trycker på OK.

 

jag vet iten vad jag ska göra nu!

hoppas du fröstår vad jag menar...och kanske du kan hjälpa mig

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att filen conf_global.php är en fil som webbhotellet inte låter dig ändra? Det kan finnas inställningar som inte går att ändra av säkerhetsskäl. T ex är det problem med att installera en del script på one.com. Testa med ett annat script! Det finns som sagt massvis på hotscripts.com (och en del andra ställen).

Magnus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo det är just det som händer...det står att det är fel på den filen...eller säkerheten då.

och jag kan itne ändra den alls..

men ska jag ladda ner en fil som heter likadan eller ska det stå nåt annat?

jag är väldigt dålig på detta som du kanske fröstått..så jag är jätte tacksam för svaren//paulina

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första tipset är att kolla med supporten på ditt webbhotell. Vilket är det, förresten?

Använder du ett ftp-program för att försöka ändra behörighet? Ligger den trassliga filen i samma mapp som scriptet eller ligger det i roten?

Andra tipset är som sagt att testa ett annat script. Det finns massvis att välja på. SMF som jag tipsade om först är väldigt bra, men testa något annat!

Läggdags!

Magnus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...