Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Förmodat registerproblem, internetanslutningen ur funktion.


bowie_uppsala

Rekommendera Poster

bowie_uppsala

Avinstallationen av Norton 360 hängde sig och blev felaktig. Därefter raderade jag manuellt allt vad Symantec hette. Jag gick in i registret och tog bort filer där också. Kanske för mycket.

När jag installerat det nya virussystemet och brandväggen fungerade inte internet. Jag avinstallerade båda mjukvarorna och internetanslutningen var fortfarande inte fungerande.

 

När jag går in på internetinställningarna och ska lägga till protokoll eller tjänst (TCP/IP) säger den. Nätverksanslutningar: "Det går inte att lägga till den begärda komponenten. Felkod: Det går inte att hitta filen."

 

Jag har inga punkter för Systemåterställning så något sådant verkar heller inte vara lösningen. Jag installerade SP3 utan resultat.

Hur löser jag detta utan formatering?

 

Tacksam för hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju hopplöst att veta vad du har tagit bort och således vad som behöver läggas in, men du kan ju pröva med en reparationsinstallation.

 

PS. Jag, liksom andra här, är inte anställda på IDG utan svarar på vår fritid.

 

[inlägget ändrat 2009-02-11 18:05:23 av Cecilia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bowie_uppsala

Mer information hade jag inte att ge. Givetvis tror jag ingen är fast anställd på IDG för att svara i forumet. I jämförelse med andra trådar som tog 15 min innan ett svar ville jag bumpa tråden.

 

Reparationsinstallation, från WinCD menar du då eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...