Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fujitsus hemsida?


Anders Johansson

Rekommendera Poster

Anders Johansson

inte gör det något att du säger vad du tycker.

jag hade tänkt att göra en sida i flash men det blir ganska rörigt.

Fast som webmaster har jag lärt mig att lyssna på andras åsikter inte mina egna.

//Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att det skulle vara snyggare och bättre om scrolltexten och "Site last updated: 4/11/99" är skriven med Verdana Arial eller Helvetica eftersom "Terms of use and Copyright Notice" samt "Microsoft" använder just dessa fonter. Alternitivt kan du ju också byta typsnitt på "Terms..." samt "Microsoft" - även om jag tycker att Verdana Arial eller Helvetica vore att föredra som typsnitt genomgående på sidan.

 

En annan detalj: Det skulle vara snyggare om språken i bilden som uppmanar besökaren att välja språk skulle vara i följande ordning: engelska följt av tyska följt av franska - med anledning av att knapparna för att välja språk är placerade i denna ordning.

 

Jag upplever också att navigationen som ganska uppsplittrad - på tre olika ställen. Skulle kanske vara bättre att samla den?

 

När man väljer språk (exempelvis tyska) kommer man en sida som ser likadan ut. Först trodde jag att jag hade kommit till den engelska sidan igen eftersom all text var på engelska. Skulle absolut vara att föredra att man får sidan på tyska när man väljer tyska och inte nu som då sidorna blir tyska först när man väljer t.ex. 'Company information'.

 

Vad är egentligen vitsen att ha en knapp för att välja engelska som språk när man redan är på redan den engelsksspråkiga sidan? (Motsvarande gäller givetvis även för tyska och franska!)

 

/Henke

 

P.S. Det saknas kommatering i mitt inlägg. För av nån outgrundlig anledning vill inte forumet acceptera komman just nu. D.S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt? Inte direkt...väldigt rörigt...vore väl att föredra att ha nån sorts gemensam "linje" för hela sidan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tommy Ledberg

Microsoft använder INTE arial, verdana eller helvetica till sin copyright text, dom använder sans-serif.

 

/Tommy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och???

 

När jag skrev: '"Terms of use and Copyright Notice" samt "Microsoft" använder...' avsåg jag texterna "Terms of..." samt "Microsoft" på Fujitsus hemsida och INTE hur Microsoft skriver på sina hemsidor.

 

på Fujitsus hemsida och ingenting annat.

 

/Henke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...