Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

RCApp.exe


SCh

Rekommendera Poster

Får sedan en tid flera gånger dagligen felmeddelandet "RCApp.exe har stött på ett problem och måste avslutas", vilket förstås är mycket irriterande. En del sökning leder i riktning mot att det kan vara ett problem med Norton Internet Security 2009:s automatiska uppdateringar som spökar. Har varit i kontakt med deras support, men de säger sig inte känna till problemet. Har någon upplevt samma problem och har någon en lösning? Jag kör XP sp3 och NIS 2009.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den sortens besked och avstängningar får jag också alltför ofta - t ex gäller det IE 7, Nero och andra program. Vad ska man göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade till slut nedanstående. Testade detta med fullständig avinstallation två gånger med Norton Removal Tool. Trots att jag endast har en uppgradering funkade ominstallation av denna utan problem. Problemet har försvunnit efter detta (två dagar).

 

The error message you are receiving does point to a corrupted installation of Norton. Please carefully follow the steps below to resolve this issue.

 

Please follow the steps below to properly uninstall and reinstall Norton to resolve this problem.

 

1. Click on the link below, and carefully follow the instructions to use the Norton Removal tool:

 

Norton Removal Tool and Instructions

 

2. After the tool has run and removed all Norton products, restart your computer. Log into Windows and run the tool again. Restart your computer after it finishes running a second time.

 

3. Make sure that your internet connection is working properly and then reinstall your Norton product.

 

4. When the installation is complete, launch Norton and manually run LiveUpdate to get the latest program and definition patches applied.

 

5. Perform a "Full System Scan" to check for infections.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...