Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Se både dator och tv med syncmaster skärm ?!


akibua

Rekommendera Poster

Hej, återigen en tråd som liknar många andra här, men denna blir lite mer specifierad!

 

Det är så att jag nu tröttnat på att både ha en datorskärm samtidigt som jag har en gammal, ful tv.

Har nu tänkt köpa en skärm så att det fungerar att göra båda sakerna på samma!

 

Skärmarna det står mellan , som är i min prisklass, är :

 

Samsung Syncmaster 225MW

och

Samsung Syncmaster 225BW

 

Den enda skillnaden är i princip designen och att MW modellen har en inbyggd analog tv - mottagare.

 

Jag undrar nu om det i överhuvudtaget går att se på tv med BW modellen samt om man behöver en analog tv mottagare om man kör digital tv?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Johansson

En ytterligare väsentlig skillnad (om inte jag missat något) är att bw-modellen endast har vga och dvi-ingång. Om du vill koppla in exempelvis digitalbox tv-spel, kamera, video eller dvd kan det vara lite begränsande att varken ha scart, s-videoingång eller hdmi.

(Huruvida det går att koppla en hdmi-kapabel dvd till en dvi-skärm får någon annan besvara!)

 

Som du påpekar är en analog tuner inte mycket att ha om du har digitalbox.

 

BW-modellen verkar alltså ganska värdelös, som TV betraktad.

 

/Fredrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du se på det okodade dvb-t-utbudet kan du stoppa in ett dvb-t-kort i din dator. (förutsatt att datorn orkar med/har kortplatser).

 

Annars finns det 24"-samsungskärmar med inbyggd DVB-T-mottagare.

Kostar cirka 4500:-

 

Ska du ha dvb-c eller dvb-s, eller boxer, går detta också, med ett kort i datorn, men krånglar till det lite. Samt kostar mer pengar.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...