Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

streck på bildskärmen


kjellxx

Rekommendera Poster

Hej! Finns det någon som kan förklara varför det plötsligt dykt upp sammanhängande streck på bildskärmen (nedre vänstar hörn) dessa ökar i längd varje dag i olika formationer typ worm eller pipline

format.

 

[inlägget ändrat 2009-02-08 16:56:31 av kjellxx]

[inlägget ändrat 2009-02-08 16:57:11 av kjellxx]

[bild bifogad 2009-02-08 20:41:27 av kjellxx]

1121399_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst om insekter som lyckats ta sig in i skärmar, och man har kunnat se dem knata omkring. Men jag har aldrig riktigt trott på det.

 

Kanske är så enkelt att något litet djur eller något tagit sig in i skärmen och av misstag repat lcd-panelerna.

 

Hehehehe.... det kanske är så enkelt att din skärm fått en "bugg" ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Har lagt in en bild på problemet

Felen jag har sett och varit med om är många, tro mig, men det där slog nog det mesta.!! :-O

 

Kanske är det som .M kåserar, en "bugg", eller kanske en myra som har krupit in?! ;-))

 

EDIT:

Kanske bara det att kameran har fångat in det men det förefaller som om skärmen uppvisar stora moarémönster; det krökta rutnätet. Och jag föreslår att kalibrera undan dem via skärmens knappar, så mycket som det nu går (att få bort allting är inte möjligt, analog skärm som jag utgår från att det handlar om).

 

Går det att påverka "maskarnas" längd genom att kalibrera skärmen, eventuellt också av att använda olika uppdateringsfrekvenser?

 

[inlägget ändrat 2009-02-09 05:26:08 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...