Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Några "oldtimers" kvar på forumet?


mindsleep

Rekommendera Poster

Lite samma som fhe (även om det är andra sajter). Dvs. är inte direkt aktiv någon annanstans. Med modererande och andra/egna inlägg här på eforum så räcker inte fritiden till för annat engagemang.

 

/Cluster

------------------------------------------------------

I do not fear computers. I fear the lack of them

--------> http://eforum.kicks-ass.net <---------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • Svars 59
  • Skapad
  • Senaste svar
Att sajten dessutom hackades under början av 2008 hjälpte inte till, förutom några dagas nertid gjorde hacket att vi tappade vår Google-ranking över en natt.

 

Eforum föll i min ranking också. Det var nämligen då jag slutade att hänga på Eforum. Inte för själva kapningen --som jag upplevde i realtid en lördagmorgon-- utan för att IDG hanterade historien så illa. Man försökte till en början bagatellisera och släta över händelsen, som innebar risker för åtskilliga besökare.

 

Det gläder mig att se att Eforum har ny och engagerad ledning. Jag ska försöka komma ihåg att komma hit lite oftare än de 1-2 ggr/mån som har gällt sedan dess.

 

[Edit stavfel]

[inlägget ändrat 2009-03-23 16:09:38 av Lars2W2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, har provat någon månad nu att försöka ställa några frågor för ex. OpenOffice och lite annat smått och gått.

 

Resultat=Inga svar.

 

Eforum har verkligen störtdykit. Personligen har jag sökt mig till andra forum. Jag finner ingen stimulans här på eforum längre. Varken för att ställa frågor eller för att diskutera.

 

Eforum har dock lärt mig en del eftersom jag jobbar inom IT-branschen. Nämligen att man inte ska komma och be om en massa förslag från användarna och sedan strunta i att genomföra dessa.

 

Hur många ggr har jag inte sett halvhjärtade förslag av eforums personal av att användarna ska komma med förslag på förbättringar...sedan händer inget...efter det...händer inget.

 

Resultatet är talande. En lärdom för oss alla som är inom samma bransch.

 

Jag driver själv 2 stycken företag samtidigt som jag jobbar i ett annat (som jag inte äger)...jag/vi skulle aldrig drömma om sådant kundbemötande.

 

Jag vill absolut inte sparka på moderatorerna eller dyl. Jag vill däremot rikta ett långfinger till IDG som inte kan frigöra resurser och deras arroganta sätt att inte möta sina användare. Skamligt och pinsamt.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, har provat någon månad nu att försöka ställa några frågor för ex. OpenOffice och lite annat smått och gått.

 

Resultat=Inga svar.

Det är väl ungefär vad en annan gammal eforumare skrev någon gång under vintern och då svarade jag ungefär att han nog nu var så kunnig så att det var inte längre sannolikt att det var någon annan som var kunnigare när det var något som han inte förstod sig på.

 

Det är mycket sällan som det förekommer OpenOffice-frågor så det innebär nog att det inte är många som använder OpenOffice.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mycket sällan som det förekommer OpenOffice-frågor så det innebär nog att det inte är många som använder OpenOffice.

Fler än du tror, tror jag.

Fast bara för att man använder OpenOffice finns det ju inget som säger att man bevakar eforums del av det. Själv har jag inte ens funderat på var sådana frågor skulle vara och än mindre funderat på att svara på dem även om jag har kört OOo mer eller mindre uteslutande oavsett OS de senaste 6-7 åren. Skulle jag själv ha en fråga om det skulle jag förmodligen använda OOo:s egna support-forum i första hand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror vi gör denna diskussion kort.

 

oOo var ett exempel.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder också OpenOffice men på ett väldigt enkelt sätt, skriver lite enkla texter i Writer och fakturor i Calc, så det ska ju vara väldigt basala frågor för att jag ska kunna svara och absolut inte något om dess databas som mindsleep frågade om.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en gång...det var ett exempel.

 

Tror knappast att mina obesvarade trådar beror på att jag blivit fullärd...hehe. Det är snarare ett bevis på att forumet blivit mindre "kvalificerat" och att tidigare hjältar (för många för att nämna) lämnat eller inte är här så ofta.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fullärd blir man väl aldrig (tack och lov) men med all säkerhet så är du nu mer kunnig än för några år sedan vilket gör det mindre sannolikt att du stöter på någon mer kunskaper än vad du har.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla!

 

Här har ni en riktigt gammal OldTimer *ler*

 

Bara av ren nyfikenhet. Vilka forum hänger ni andra oldtimers på mer än eforum? Kanske har man stött ihop någon annanstans också.

Tyvärr så har jag längre inte någon tid över till e-forum och har inte haft så på många år nu. Gör mycket sporadiska gästspel här.

 

Anledningen är då att jag har tre egna städforum som måste tas om hand och där blir då ingen tid över för e-forum.

 

MVH/Malou

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...