Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte logga in på Live Messenger


Thokki

Rekommendera Poster

Hej!

 

Efter att ha lämnat in min dator på service var gamla Windows Messenger ersatt med den nya versionen. Upptäckte att jag inte kan logga in på den. "Gubbarna" på inloggningsfönstret snurrar men inget mer händer. Jag måste ge upp och klicka på "Avbryt". Om jag sen vill kolla min e-post eller öppna Internet Explorer så går det inte. Det verkar som om nya Live Messenger stoppar all kommunikation, fastän jag stängt programmet.

 

För att kunna kolla e-posten och gå ut på nätet måste jag starta om datorn, annars kommer jag ingen vart. Ibland "fastnar" bitar av fönster när jag försöker stänga program, d v s om jag försökt logga in på nya Live Messenger först.

 

Jag har avinstallerat och installerat igen, flera gånger, men det hjälper inte. Testade att ladda ner versionen jag hade innan och då funkar inloggningen utan problem. Men så fort jag försöker logga in på nya versionen är det kört. Då kan jag inte logga in på den gamla heller, fastän jag stängt nya versionen.

 

Jag blir jättetacksam om nån kan hjälpa mig med detta för det driver mig snart till vansinne! Önskar att jag vore mer duktig på sånt här!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min sambo har exakt samma problem och vi har inte lyckats lösa det än. Vi har provat samma saker som du och även ipconfig /flushdns. Jag hoppas det finns en lösning

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Detta är ingen lösning på era problem utan jag kan bara konstarera att det är många som har problem med nya WLM9,själv så valde jag att gå tillbaka till den tidigare versionen som fungerar smärtfritt/ Mvh Laston

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för era svar! Det är en liten tröst att veta att jag inte är ensam om problemet! Jag går också tillbaka till den tidigare versionen och ger upp försöken med den nya. Synd, för det hade varit kul att testa den. Vet inte om det är nån skillnad ifall man har XP eller Vista? Jag har iallafall XP Home.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset! Tyvärr vågar jag inte testa. Mina kunskaper räcker inte till för det. Jag ligger nog bara två snäpp över nybörjarnivå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi gick också tillbaka till den gamla versionen. Min sambo tyckte det var synd då hon tyckte den nya var finare men tyvärr fungerar den inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är både trist och irriterande. Jag och en kompis köpte exakt likadana datorer samtidigt och hon kan använda nya Live Messenger. Man kan ju bara hoppas att det blir nån lösning på problemet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har varit med om detta problem några gånger hos kunder, uppdaterade deras antivirus (f-secure) oftast varianten telia säker surf.

 

Efter detta fungerade Windows Live Messenger 2009 utan problem.

 

mvh Max

[inlägget ändrat 2009-02-21 20:09:09 av herrsnubben]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för informationen! Jag har F-Secure Internet Security 2008 och Telias mobila bredband. Har precis nyligen kontaktat F-Secures support som också säger att jag bör uppdatera till årets version. Det exakta rådet var att avinstallera 2008 års version, göra en diskrensning och sen uppdatera till årets version. De bifogade en länk som skulle rensa bort 2008:an.

 

Har inte hunnit testa om det funkar. Ska köpa programmet imorgon.

Tack till alla er som har svarat på mitt nödrop!

 

Mvh

Thokki

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...