Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Minskande RAm minne, hjälp

Anneliten

Recommended Posts

Verkar ha alldeles för många program som startar automatiskt, tittar jag på services så är det hur många processer igång som helst, massor som heter svchost.exe, vad gör jag, jag kan inte öppna Photoshop längre.

Stefan Eklinder

Har Photoshop kraschat någon gång?

I så fall kan du kolla i Aktivitetshanteraren (CTRL + ALT + DELETE) om Photoshop finns kvar, som fortfarande "igång".

Har hänt mig när program kraschat. Då har jag hittat flera av samma program som jag fått "döda" i Aktivitetshanteraren. Sedan har det gått att starta igen.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

- Sigfrid Siwertz.

Har kollat där men det finns ingen photoshop där, men massor av andra aktiva och jag vet inte vilka jag kan döda....

Stefan Eklinder
Anneliten skrev:

Har kollat där men det finns ingen photoshop där, men massor av andra aktiva och jag vet inte vilka jag kan döda....

Endast program som du är säker på. Windows systemprogram som också finns där ska man helst inte röra. Kan bli katastrof då om man har otur.

Om du har lust och tid kan du prova att installera om Photoshop. Om du inte redan har gjort det. Har du installerat en hel del annat kan det vara så att några "viktiga" filer för Photoshop är skadade.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

- Sigfrid Siwertz.

massor som heter svchost.exe, vad gör jag, jag kan inte öppna Photoshop längre.

Det är mängder av processer igång, det bara är så. Jag har t ex. 13 likadana svchost.exe igång nu och min vistadator står på tomgång bara.

"Why Are There So Many svchost.exes Running?

If you've ever taken a look at the Services section in control panel you might notice that there are a Lot of services required by Windows. If every single service ran under a single svchost.exe instance, a failure in one might bring down all of Windows… so they are separated out.

Those services are organized into logical groups, and then a single svchost.exe instance is created for each group. For instance, one svchost.exe instance runs the 3 services related to the firewall. Another svchost.exe instance might run all the services related to the user interface, and so on." http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/what-is-svchostexe-and-why-is-it-running/

Nu finns det ju virus/trojaner som heter just scvhost.exe så det kan vara lurigt men som sagt; en hel hög av dom ska vara igång. Kanske att du har andra fel i datorn som gör att saker och ting krachar.

Ladda ner malwarebytes från http://www.malwarebytes.org , installera och kör en snabbskaning.

Bosse

http://bosse.bloggar.nu

[inlägget ändrat 2009-02-07 09:04:54 av Bosse-i-skogen]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...