Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

help and support


lassegg

Rekommendera Poster

hej

 

har med Revo Uninstaller av misstag tagit bort Hjälp och Supportfunktionen i xp

det går alltså inte att återskapa den.

 

jag har med googling kommit fram till att det finns fixar som klarar detta och med hjälp av helpsvcfix kom jag en bit på vägen; jag fick nämligen se Hjälp och Supporttjänsten under mina tjänster, startad som automatisk.

 

Men när jag under startmenyn trycker på Hjälp och Support händer ingenting, inte ens ett felmeddelande.

 

Finns det någon därute som på ett enkelt sätt kan leda mig rätt utan xp-ominstallationer eller reparationer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej och tack för svaret

 

har redan provat ditt förslag och får då upp en ruta som säger;

"DllUnregisterServer i hhctrl.ocx lyckades"

 

men när jag försöker gå in i Hjälp och Support funktionen händer ingenting.

 

lasse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om du går till mappen pchealth i windows och klickar direkt på helpctr.exe?Har du nåt optimerings program installerat som kan ha stängt av tjänsten?

Mvh Laston

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej igen

 

 

när jag trycker på helpctr får jag upp 4 undermappar som inte säger mig så mycket;

 

- binaries

- config

- logg

- temp

 

när du frågar om jag har något optimeringsprogram som stänger av tjänsten så vet jag inte riktigt vad du tänker på. När jag tittar på tjänsten i services.msc

så finns tjänsten med där inställd på igång och automatisk

 

????

 

lasse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Anl till min fråga om optimeringsprogram så finns det tex SafeXp som stänger av en massa tjänster för att optimera prestandan i datorn:)

Du ska gå in i binaries för där ligger helpctr.exe och klicka på den och kolla om tjänsten startar då

Mvh Laston

 

[inlägget ändrat 2009-02-07 16:59:05 av Laston]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej och allra först: tack för ditt visade intresse

 

Det stämmer att jag har använt mig av SafeXP och varit där och "pillat".

 

Är det någon speciell tjänst där som jag skall koncentrera mig på?

 

Vidare finns det en hel del undermappar till Binaries bl.a en som heter helpctr men jag kan inte finna att det står EXE där. I vilket fall som helst så händer det ingenting när jag tycker på mappen. Och bland övriga undermappar till "binaries" hittar jag inte någonting som heter helpctr.exe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Ok då skulle jag rekommendera att du går tillbaka till inställningar före optimering för att se om tjänsten funkar igen! Om den blåa helpctr.exe med ett frågetecken på inte fungerar när du klickar på den så finns det extra som du kan kopiera och ersätta den med ,använd sök och skriv helpctr.exe så hittar du dom!

Mvh Laston

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej igen

 

jag har försökt mig på att öppna de blå och där hittar jag då helpctr men när jag försöker öppna dessa så händer ingenting. jag vet inte om windows på något sätt döljer innehållet men det troligaste är att RevoUninstaller har raderat alltihop, det är ju vad de utlovar.

 

Jag ser nu bara ett par realistiska åtgärder och det är att antingen köra en repationsinstallation eller inte bry mig om att Hjälp och Supporttjänsten inte finns. Och förmodligen väljer jag detta sista eftersom det är mycket sällsynt att jag behöver den hjälpen.

 

Tack i alla fall för ditt intresse som ger en guldstjärna

 

lasse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...