Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

byte av moderkort+cpu=fel?


Fermia

Rekommendera Poster

tjenare här kommer en knepig fråga, jag bytte modekort och cpu i min burk och startade upp datorn allt verkade funka han hittade min sata hårdisk men när han laddar in mitt xp(ej instalerat om det) så startar burken bara om och om igen? jag undrar vad detta kommer sig är det så att jag måste boota från xp skiva när jag satt in nytt modekort och instalera om windows?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejsan

 

det kan vara en ny boot standard (uppladdare) på din nya moderkort

exempel om man kör en äldre xp skiva kan datorn ifrågasätta en fil som har med uppladdare att göra eller starta om sig hela tiden

 

testa med nyare xp skiva eller Windows vista eller windows 7

eller ubuntu eller titta in moderkorts manual vad de rekommenderar dig för os

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

instalerade splitter nytt windows i går tack vare virus^^ står xp eller vista. men jag tror nog med att jag bör boota från xp skiva ocg dra om lika bra när man har nya delar:P satans bajs jag inte har en cd läsare:P kanske skulle köpa det haha

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmh, kanske vill du läsa här en gång till Fermia?

//eforum.idg.se/Eforumintro.asp#Del8

"2. Vårda språket. Tävlingar i förolämpningar, könsglosor och svordomar håller vi någon annanstans."

 

Hin håles avföring är knappast särskilt intressant. ;)

 

/RN – moderator för Processorer, moderkort & minnen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppsan hoppsan sorry bond språket:D ska tänka lite mera på mitt språk. attans rakarens då att jag inte har en cd läsare^^

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Sorry, förväxlade trådarna.

 

Fredagkväll och trött :)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

[inlägget ändrat 2009-02-06 19:41:02 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar det att starta datorn i Felsäkert läge (tryck F8 vid uppstart)? För då kan det förstås bara vara nån drivrutin som har knasat ur...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej funkar inte heller men jag vet vad felet är nu är jag nästan 100 på! jag har 5400 minnen i burken och mitt modekort stöder 5300 6400 osc inte 5400 så jag börjar gissa att detta är felet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte så säker på det. Läste första inlägget på nytt och då slog det mig – försöker du starta samma gamla Windowsinstallation på ett nytt moderkort?

 

Nio gånger av tio funkar det utmärkt att göra så; Windows startar upp och ber bara om drivrutiner för nya moderkortet. Men ibland skiter det sig just p g a drivrutiner, som saknas, och Windows kan helt enkelt inte starta. Det sistnämnda verkar vara fallet för dig och då behövs en reparationsominstallation... så ja, en CD-läsare (läs DVD-brännare) hade ju såklart varit önskvärd. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...