Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MSN skickar länk från dotterna användare


Qnob40

Rekommendera Poster

I natt kom ett mess från min dotters msn till mig, ingen av barnens datorer var i gång så det är omöjligt att hon var inloggad.

Meddelandet innehöll en länk som jag naturligtvis inte klickade på.

Är orolig att det skickas ut meddelanden även till andra på hennes kontaklista.

Var kan jag åtgärda problemet? Är det min dator som kan vara drabbad av något virus, eller ska jag i första hand leta i barnens datorer.

 

Vi hade NOD32 på alla datorer och jag har inte sett någon varning eller andra konstigheter.

 

Ber om ursäkt om denna fråga redan är besvarad, jag letade länge men hittade inte ....

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Du får börja med att kolla dotterns dator om den drabbats av nåt otyg,att inte Nod32 hittar nåt är ingen garanti för att den inte drabbats av nåt otrevligt![log]Vi kan se om HijackThis visar något till att börja med. Ladda ner från en av länkarna:

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HJTInstall.exe

http://www.download.com/Trend-Micro-HijackThis/3000-8022_4-10227353.html

Installera, starta och välj "Do a system scan and save a logfile", kopiera loggen som kommer upp (inget annat).

 

I ditt svar bifogar du HijackThis-loggen på detta sätt:

Tryck på LOG-knappen i Besvara-fönstret

Klistra in loggen

Tryck igen på LOG-knappen[/log]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skadar förstås inte att kolla upp datorn men det kan också vara att hon har skrivit in lösenordet till MSN på en webbsida, t ex för att få reda på vilka som blockat henne, så hon ska byta sitt lösenord genast.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Super tack för sva Cecilia.

Vad skulle jag göra utan dig?

/I

 

Just det, jag skulle vilja ge dig betyg... läste att andra gjort det, nu ska jag bara klura ut hur man gör...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste aldrig detta.

Ok, jag ska kolla upp detta senare, de åker till sin pappa imorgon och då kanske jag får en chans att "låna" deras datorer.

 

Ang det där att hon har lämnat ut sitt lösenord finner jag för otroligt, men 12 åringar kan vara mer innovatiova än mammor förstår... jag byter lösen åt henne OCH kollar upp de datorer vi har här hemma som hon använder.

 

Jag fick en ny länk i går

 

 

[bild bifogad 2009-02-08 18:17:47 av Qnob40]

1121442_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...