Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte se IKEAs bilder av produkter i förstoring


Mockan

Rekommendera Poster

När jag öppnar en kategori på IKEAS sida och vill titta närmare på produkten så får jag upp endast produktinformation men ingen bild. Kan inte heller se förstoringen av bilden. Vad fattas, kan det vara en .dll eller ...........

 

[bild bifogad 2009-02-05 21:04:20 av Mockan]

1120841_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar! Tyvärr är det inte till nån större hjälp. FlashPlayer har jag installerat ca 10 gånger men problemet kvarstår. Jag tror att jag saknar nåt annat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flash är inte inblandat så vitt jag kan se utan det är bara javascript.

 

Fungerar det i Internet Explorer? Jag förstår att du hellre vill använda Firefox, men det kan vara bra att kolla med IE också för att veta om det hänger ihop med Firefox eller om det är ett antivirusprogram som lägger sig i för mycket.

 

Ser du bilderna på http://www.ikea.com/se/sv/search/?query=lack ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar! Dessvärre så uppstår problemet även i IE. Det märkliga är att när jag går till andra företags sidor (postorderfirmor mest) som har samma funktioner så fungerar det utmärkt.

 

Alltså, man klickar på en produkt och får upp en ny sida eller flik med produktinformation + en större bild av produkten. Där finns också oftast möjlighet att förstora bilden ytterligare.

 

Allt detta fungerar jättebra utom på IKEAs sidor. Vad sjutton kräver IKEA som inte andra gör????

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia för tipset!

 

Det var faktiskt inte nåt virusprogram utan haken låg i Norton Personal Firewall. Där tycker man tydligen att sådana här popuper är annonser. Jag bockade av blockeringen och nu kan jag se alla bilder igen.

 

Jag undrar också om jag verkligen behöver den här brandväggen, den är inte uppdaterad på flera år. Jag har ju en Windows-brandvägg.:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows-brandväggen är ju inte så bra så det är ju bättre med något annat. Menar du att Norton inte är uppdaterad på flera år? I så fall skyddar den nog inte något vidare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...