Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel vid redigering av inbäddat Exceldiagram i PP-2007


yana

Rekommendera Poster

En kollega till mig har en pp-fil med flera inbäddade Exceldokument som ligger på olika sidor i presentationen. PP-filen är ursprungligen skapad i Office 2000, men är nu konverterad till Office 2007. En del av de inbäddade Excel-diagrammen är skapade i Excel2000, medan några är nya och således skapade i Excel2007. När man ska redigera data i någon av Excel2007-filerna får han ett felmeddelande "Om du vill infoga ett diagram måste du först stänga alla öppna dialogrutor och avsluta all redigering i MS Office Excel." Att redigera data i någon av Excel2003 diagramen går däremot alldeles utmärkt. Enligt min kollega har han tidigare kunnat redigera även 2007-diagrammen, men idag var det omöjligt.

 

Några tips?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat en lösning på http://www.eggheadcafe.com/software/aspnet/30857707/powerpoint-2007-error-mes.aspx

 

En lösning är att först starta Excel, därefter PowerPoint, då får man inget felmeddelande och diagrammet blir redigerbart. Det är ju dock en lite krystad variant att behöva köra Excel när man egentligen vill jobba i PP.

 

Problemet fixas permanent genom att köra en Office diagnostik.

Detta förfarande löser problemet, för mig är det dock fortfarande oklart varför det uppstod från början.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...