Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Långsam filöverföring MSN?

Dag Erlandsson

Recommended Posts

Dag Erlandsson

Varför tar det evigheter när någon skickar mig musikfiler på MSN? Jag menar om filen är på typ 7000Kb kan det ta 10 minuter? Varför?

Oftast brandvägg's inställningar. Är det samma om dom skickar filen till någon annan, eller bara problem till dig? Är det samma om du skicka en fil till någon, eller är det bara långsamt när du mottar filer?

Först får du ta reda på vad för brandvägg du har. Dom flesta mjukvaru brandväggarna har ungefär samma sorts inställningar, men du får gå in under brandväggen och inställningar så ska du få upp en lång lista med alla program och vilka rättigheter de programmen har. Kolla om MSN finns med där och vilka inställningar. Sen kan det också vara din router som har en inbyggd brandvägg och då får du konfigurera den brandväggen till att tillåta aktivitet på den port som MSN använder för att ta imot filer.

Dag Erlandsson

Har Norton Brandvägg + Windows Brandvägg. Har modem ej router. Kör Vista. I brandvägen på MSN stod det "Anpassad" jag ändrade det till "Tillåt". Rätt eller fel?

Du ska inte ha två brandväggar igång samtidigt, det leder till konstiga problem och kan om man har otur ge sämre säkerhet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...