Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Långsam filöverföring MSN?


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Varför tar det evigheter när någon skickar mig musikfiler på MSN? Jag menar om filen är på typ 7000Kb kan det ta 10 minuter? Varför?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast brandvägg's inställningar. Är det samma om dom skickar filen till någon annan, eller bara problem till dig? Är det samma om du skicka en fil till någon, eller är det bara långsamt när du mottar filer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först får du ta reda på vad för brandvägg du har. Dom flesta mjukvaru brandväggarna har ungefär samma sorts inställningar, men du får gå in under brandväggen och inställningar så ska du få upp en lång lista med alla program och vilka rättigheter de programmen har. Kolla om MSN finns med där och vilka inställningar. Sen kan det också vara din router som har en inbyggd brandvägg och då får du konfigurera den brandväggen till att tillåta aktivitet på den port som MSN använder för att ta imot filer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Har Norton Brandvägg + Windows Brandvägg. Har modem ej router. Kör Vista. I brandvägen på MSN stod det "Anpassad" jag ändrade det till "Tillåt". Rätt eller fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte ha två brandväggar igång samtidigt, det leder till konstiga problem och kan om man har otur ge sämre säkerhet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...