Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med NERO Burning ROM 7


filip19

Rekommendera Poster

Hej, jag har ett problem när jag ska bränna DVD:er. När jag ska bränna en DVD kan jag endast göra det i hastigheten 4X, trots att jag använder mig av Verbatim DVDR+skivor som ska klara av 16X. Det går liksom inte ens att välja någon annan hastighet. Det program jag använder mig av är NERO Burning ROM 7. Kan någon förklara detta?

 

Mycket tacksam för svar!!

 

MVH//Filip.

 

[inlägget ändrat 2009-02-04 19:29:04 av filip19]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en massa möjliga orsaker/förklarningar..

 

Enklaste är att din brännare inte klarar mer än 4x. (Ganska otroligt, om din brännare är köpt efter 2004, och det är den väl?)

 

Näst enklast är att ditt övriga system (vilket du inte säjer nåt om) inte klarar mer än 4x. (CPU, minne, moderkort, HDD, systembelastning etc..)

 

Enklaste enklaste är att gå in i Nero och "tvinga" Nero att bränna med max hastighet. Rutan dyker upp i nero när man ska bränna. Jag har bränt 8x-DVD+R utan problem i 16x. (Billiga skivor för 2 spänn styck köpta från Tyskland) Men jag har ju hårdvara och systemresurser (antagligen) för detta..

 

Jag kör Nero Express, lite kripplad, men fullt fungerande OEM-version bundlad med hårdvaran. (Samsungs DVD-brännare.) Funkar lika bra på SONY, LG etc.. (Programmet skiter i vilken brännare som sitter i, verkar det som. Bara det sitter någon "del" i datorn tillverkad av Samsung.)

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det mest troliga är att inte Brännaren kan läsa skivans inbrända information då kan den inte heller läsa skivans brännhastigheter.

 

I fullversion av Nero finns verktyg som kan analysera både brännare och skiva.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, Nero Express kan ju göra detta hur bra som helst. Har aldrig haft problem med något liknande! (Nero Express är OEM-version/bundlad version som levereras med brännare.)

 

Kolla med nero (i nero) under "about", om det finns uppdateringar.

Sånt löser oftast det mesta.

 

PS: Nero Express är ett mellanting mellan Nero7 och Nero8, antar jag.

Skit samma, det är "gratis"! ;-) Ds.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...