Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dns problem


pet

Rekommendera Poster

Här är faktan på routerns huvudsida:

 

[log]Quick Setup

 

Manual setup (Manually configure the ADSL Router step by step.)

 

 

Advanced Mode

 

Advanced setup (For professional user only. Configure the advanced features of the ADSL Router.)

 

 

STATUS

Main status

PPP

ADSL

 

CONFIGURATION

WAN

LAN

PPP

NAT

Virtual Server

Bridge Filtering

DNS

Save Settings / Reboot

 

ADMIN PRIVILEGE

WAN Status

ATM Status

ADSL Configuration

Route Table

Learned MAC Table

RIP Configuration

Misc Configuration

TCP Status

Admin Password Configuration

Reset to Factory Default

Diagnostic Test

System Log

Local Code Image Update

Firewall

 

Manage Public Server (For professional user only. Configure the virtual server features of the ADSL Router.)

 

Status

 

Current settings (Show the current device system setting.)

System log (Show events triggered by the system).[/log]

 

 

 

Har delat in det i färger så blir det lättare att förstå

Rött= Rubriker på startsidan

Blått= Det som finns under rubrikerna man kan klicka på dessa

 

Dessutom satte jag in skillt underrubriker vad man kan ändra på Advanced Setup

:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättefint!

 

Det vore intressant att se vad som finns under

Status - Current settings

till att börja med.

 

För att du ska slippa skriva så mycket så gör en skärmdump och bifoga bilden till ditt svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är bilden men jag tror int den säger så mycket:)

 

[inlägget ändrat 2009-02-06 16:26:09 av pet]

[bild bifogad 2009-02-06 16:25:56 av pet]

1121002_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!!!

 

noojaa, nu har jag hunnit sätta in en del bilder på datorn och som det inte vore nog så finns det ännu i Advanced setup på Admin Privilege lika många till :)

 

 

 

[inlägget ändrat 2009-02-07 15:03:44 av pet]

[bild bifogad 2009-02-07 15:04:53 av pet]

[bild bifogad 2009-02-07 15:05:35 av pet]

1121208_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man på någo vis få in alla bilder på en gång eller lönar det sig att skicka e-mail eller någo har liksom ca 10 bilder till:)

 

[bild bifogad 2009-02-07 15:09:54 av pet]

1121213_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är en bild per inlägg som gäller i Eforum.

 

Allt är inte intressant. Av din första bild så kan jag utläsa att apparaten inte har fått någon IP-adress av telefonstationen och den kan då omöjligen fungera som router utan det måste vara något grundläggande konfigurationsproblem. Börja med att bifoga Status - ADSL samt Configuration - WAN och Bridge Filtering

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan det komma sig att det i bilden WAN 2 står Bridge Enable medan det i WAN 3 står Bridge Disabled?

 

Kan du leta fram pappren från din internet-leverantör där det står hur du ska konfigurera anslutningen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte varför konstigt :S

 

Jag har inga sådana papper, men man kan konfigurera anslutningen på pilen brevid, sen submit och att starta om datorn säkert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inne på nytt på andra datorn där stod i varje fall nu disable
Det spelar ju ingen roll vilken dator du använder för att titta på routerns webbsida, det är ju samma router i alla fall.

Det är mycket viktigt att sådana här inställningar är korrekta.

Har du varit inne på routern förut och ändrat inställningar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det i Configuration - Save Settings eller i ADMIN PRIVILEGE - Local Code Image Update att spara den nuvarande konfigurationen? Så att det finns något att backa till om det blir något fel när du ska försöka konfigurera om routern. För det bästa vore nog att återställa till fabriksinställningarna "Factory Default" och så börja om med konfigurationen.

 

Pröva så här:

Stäng av router och båda datorerna.

Anslut datorn utan fungerande internet till port 2, och den andra till 1, dvs tvärtom.

Sätt på routern och vänta några minuter.

Sätt på datorn som inte har fungerande internet.

Funkar det då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joo, den fungerar utmärkt ligger felet i ledningarna eftersom den andra datorn inte nu fungerar,eller är felet i porten:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fungerar båda datorerna men det är lite komplicerat.

Jag antar att om jag någongång stänger av modemet far allting bort igen. För när jag byte plats på datorerna och prövade olika portar så blev jag riktigt orolig för plötsligt fungerade ingen dator hur jag än placerade kablarna.

Jag gjorde då så att jag for till systemåterställning på den datorn som fungerade förrut och lagade en tidpunkt som internet funkade alltså någon timme bakåt. Dessutom gjorde jag likadant med den andra men med den bara några minuter bakåt då det funkade första gången på länge och plötsligt fungerar båda.

Vad kan det här bero på verkligen konstigt??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att något är fel med inställningarna i modemroutern, men jag tror inte jag kan gissa mig fram till hur det ska vara och få det helt rätt på distans för det är stor risk att du förlorar uppkopplingen helt i stället. Anledningen till att jag tror att det är modemroutern är för att tidigare så hade en dator en IP-adress från routern och en dator en IP-adress från telefonstationen, men det är meningen att båda datorerna ska ha IP-adresser från routern och att routern ska ha en IP-adress från telefonstationen (i bilderna så saknade den IP-adress).

 

Den här Bridge-inställningen som hade olika värden i olika bilder tror jag ska stå på Disalbed.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åtminstone fungerar båda datorerna för tillfället så om det uppstår någo fel kan man ju alltid backa i tiden:)

 

Tack så mycket för all hjälp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...