Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn startar inte!?


saiketsu

Rekommendera Poster

Hej IDG!

 

För att göra en lång historia kort så köpte jag nytt moderkort, dual core processor och 2 gb ram minne för ett halvår sen på komplett.

Allt funkade jättebra tills någon månad(er) senare så började den bete sig konstigt. Den startade om helt plötsligt och tillslut gick den inte starta, så jag formatera och formatera. Detta tror jag beror på att jag hade datorn på hela tiden, stängde aldrig av den. När jag började stänga av den försvann detta.

 

Men nu har jag ett annat, Jag kan inte starta om datorn om jag har haft på den ett tag, då kommer jag bara till efter mitt moderkorts "splashscreen" i början och sedan kommer ett tomt "dos fönster" upp med en "_" som blinkar. Om jag stänger av datorn runt en kvart och sedan startar den funkar det bra igen.

 

Så min fråga, vad är det som spökar? Någon sa att det kan vara nättaggregatet. Jag märkte dessutom denna grejj (kolla bild) var extremt varm.

 

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Image1016.jpg

 

Så kan det vara för att något är överhettat?

 

Tack på förhand!

 

 

Gigabyte GA-P35-S3G

Intel Core 2 Duo 2.nånting

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen som du ringat in är den ena bryggan. Den blir varm, men det brukar inte ställa till så mycket problem om man har bra luftcirkulation i sin låda.

 

Jag tror precis som du att det kan vara nätaggregatet som strular. Jag tolkar din text som att du bytt vissa delar i datorn. Bytte du då även nätaggregatet? Om inte så skulle jag prova att byta det nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

 

Ja, jag har bytt ut vissa delar i datorn som är rätt gammal.

Jag har ej bytt ut nätaggregatet.

 

Har du något tips på något nätaggregat som är bra och hyfsat billigt?

Är studerande så har inte så mycket pengar.

 

Tack igen för svaret!

 

[inlägget ändrat 2009-02-02 15:30:58 av saiketsu]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok!

 

Den såg fin ut, får se till att skrapa ihop lite pengar då.

Föresten, är det någon speciell watt man ska ha? Tror den jag har nu ligger på 300W om jag ej minns fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket kraft du behöver beror på vad du har i datorn. Särskillt bra grafikkort för spel drar rätt mycket ström samt om du har mycket grejor i datorn. Har du inget särskillt i datorn bör det räcka med 350-400W.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nae har inget speciellt i datorn, grafikkortet är inget speciellt det heller, ATi Radeon x850.

 

Kör på 400w! Tack för hjälpen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...