Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrämen startar endast vid tryck på valfri tangetbordsknapp


rembrandt

Rekommendera Poster

Hej Eforum!

 

Jag behöver eran hjälp att hitta felet på min stationära dator. Innan jul så dog nätagget för andra gången på datorn som är drygt 3 år gammal. Köpt på komplett. Komplett har nu bytt nätagg och jag har fått tillbaka datorn som inte riktigt verkar må bra. Efter inkoppling startade datorn upp men skärmen vägrade gå igång. Den verkade inte få signal.

 

Jag testade följande:

Testat skärmen på annan dator (fungerar bra)

Ta bort/byta plats på minnena

 

Till slut lyckades jag av en slump få igång skärmen genom att trycka på valfri knapp på tangentbordet precis vid uppstart. Då bootar den upp normalt. Men om jag inte rör tangentbordet så vägrar skärmen gå igång. Vad kan detta bero på?

 

Kan tillägga att efter jag lyckades få igång skärmen gick jag in i bios och laddade fail-safe defaults utan resultat.

 

Kompletts support är lika förbryllade som jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bara flytta på en dator kan faktiskt straffa sig, och nu har din varit ute på en resa mellan Komplett och tillbaka hem till dig. Öppna den, montera bort grafikkortet och sätt tillbaks det igen. Kan vara lösningen. Och här finns en förklarande sida över montering av grafikkort:

http://www.nordichardware.se/Recensioner/?page=25&skrivelse=220

 

Testa också bägge kontakterna för bildskärmskabeln.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poäng utdelad!

 

Följde ditt råd och tog ur grafikkortet och satte in det igen o vips så funkade allt som det ska, förutom att den låter som 10 damsugare :S

Får nog be komplett om nya fläktar.

 

Tack för hjälpen!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...