Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kul grej bara...


virtuosen2

Rekommendera Poster

Jag tror att det var något gammalt SNL-avsnitt:

 

En advokat promenerar in på ett företag i USA. Advokaten säger:"Min klient stämmer er för olaga diskriminering mot utlänningar!!".

 

För att göra en lång historia kortare:

Chefen för det stämda bolaget sa: "Vi diskriminerar inga utlänningar, vi gör bara inga affärer med människor vars efternamn slutar på en vokal"..

 

Kul grej på SNL alltså.. Men skulle verkligen en sådan "regel" stå sig i en verklig rättsprövning? (Sverige/USA).

 

hehe..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul grej på SNL alltså.. Men skulle verkligen en sådan "regel" stå sig i en verklig rättsprövning? (Sverige/USA).

 

Ännu en, som jag alltid älskar, Virtuos-weird tanke. Men det finns faktiskt en hel del vettigt att ta till sig från denna, förvisso mer cynisk än någonsin, satir som SNL levererar så utmärkt.

Satir har aldrig fungerat så bra i USA tidigare som det gör idag, då självkritiken aldrig varit starkare än nu bland framförallt de unga (ok, mest urbana) i USA.

 

 

Många i Sverige tar vissa irrelevanta saker på så blodigt allvar att de inte kan se sig själva ur dessa, i slutändan, självkritiskt avgörande perspektiv. Det är därför kleti och pleti sitter och skapar sig åsikter via kvällstidningar och dokuaåpor, hellre än att tänka själv. Det är tryggare att bestämma sig för att något är åt helvete i livet när din "pastor" mer eller mindre säger samma sak. Att tänka själv och göra något åt sin egen situation är att jämställa med övertid i ett sossetänk och sådant har vi ju inte betalt för...

 

Vi Behöver mer SNL i Sverige, mer självkritik och sluta tro att vi är så jävla mycket bättre än vår omvärld. För det är vi verkligen inte!

 

 

[inlägget ändrat 2009-01-31 04:24:19 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...