Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kopiera hårddisk


storm82

Rekommendera Poster

Om du kollar din länk så kan du se att den inte går till manualer för din dator.

 

Enda sättet att kolla om anslutningarna till hårddisken är lika är att titta efter för det finns några olika sorters liksom det finns två storlekar på hårddiskar, 3,5" som är den vanliga i stationära datorer och 2,5" som används bland annat i bärbara datorer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

 

Hit kommer jag med hjälp av länken .Under manual finns 2 st engelska manualer.

 

Jag antar det gäller en Asus Eee PC s101h/xp xp står väl för XP operativsystem

 

LARSAS

 

Jag ser nu att länken ej leder ända fram av något mystiskt sKäl men

klickar man på modell framför den svenska quick st.. kommer man fram efter det man valt XP .Finns 28 manuler på olika språk.

 

[inlägget ändrat 2009-02-04 10:18:08 av LARSAS]

[inlägget ändrat 2009-02-04 11:46:23 av LARSAS]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns på de flesta ställen som säljer datatillbehör på internet. jag köpte på Webhallen. Har sett att det finns på Tekniksmagasinet också men ofta är det ju enklast att beställa vi internet beroende på var Du bor.

 

Du ser ju hur den gamla hårddisken sitter så det är ju bara att märka upp. Har Du en digitalkamera så kan man ju ta ett kort innan man börjar i fall man glömmer något.

 

Gittan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag ser nu att man tydligen hamnar lite olika när man länkas till ASUS.

 

Om du vill ha svar på frågan om du kan ha hjälp av en recoverypartition

måste du nog skriva vilken dator du har .Finns ju möjlighet att söka på det sättet.

 

LARSAS

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den datorn ser ut att ha levererats med CD-skivor och manual.

http://www.xbitlabs.com/articles/mobile/display/asus-a3500l_3.html#sect0

men också från vad jag kan se på svaren på några frågor i FAQen för datorn. Men alla de där modellerna som börjar med A3 verkar väldigt lika så se om det finns någon riktig manual för datorn under de andra modellerna.

Under A3N så finns det en "A3N/G User''''s Manual for English Edition" så kolla i den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Ja det var något HELT annat.Finns i alla fall drivers (a3l i searchrutan uppe till höger).men som Cecilia skriver troligen ingen Recoverypartition

 

Om du ringer 08-58769407 efter 9 så kan du kanske köpa återställningskivor som fungerar vid byte av hårddisk.

 

Äldre versioner av program kan ofta hämtas hem men se till att du har Licensnumret sparat och vilken version det gäller för.

 

LARSAS

 

 

[inlägget ändrat 2009-02-05 00:22:15 av LARSAS]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag känner mig helt vilsen :(

 

jag förstår inte asus hemsida (el manualtext eller ens var jag ska leta)

förlåt mig jag är ingen expert

 

den enda skiva jag har är microsoft works 8, hittar ingen info på skivan eller ens på nätet (svenska sidor) vet ni vad detta är för skiva? är det program som word?

 

jag är helt vilsen.............

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag börjar bli förtvivlad här.

 

datorn stänger fortfarande av sig då och då och jag har inet råd med en ny dator :(

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Works liknar Word.

 

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

sök på A3N

på webbsidan för den datorn så hittar du under Manual "A3N/G User''''s Manual for English Edition" men det stod inte något som var särskilt intressant i det här fallet i den, men det kan ju vara bra att du har en manual till datorn.

 

Har du sett efter om någon av dina hårddiskar passar inuti datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Telefonnumret som du fick leder till asus support.Jag hörde mig för lite grann .Datorn kan ha en recoverypartion (F9 vid start) men han sa att man kan inte tillverka egen skiva från den partitionen.

 

De kan om du anger datorns serienummer leverera en skiva till ett väldigt bra pris.!

 

LARSAS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har bara externa. har en köpt ny som jag kan ha inne i datorn - vet ju inte vad jag ska köpa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har en köpt ny som jag kan ha inne i datorn - vet ju inte vad jag ska köpa
Har du köpt en ny eller vet du inte vad för sort du ska köpa?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inte köpt nån ny hårddisk. vet ej vilken jag ska ha eller vad som passar i min bärbara

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt http://www.xbitlabs.com/articles/mobile/display/asus-a3500l_4.html så har hårddisken artikelnumret IC25N040A04 och är en 40 GB hårddisk. Stämmer storleken? Vad står det för något artikelnummer för hårddisken i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera)?

 

Enligt http://www.hitachigst.com/hdd/support/80gn/80gn.htm så är det en hårddisk med den äldre anslutningen (P)ATA (kallas även IDE).

Sådana hårddiskar hittar man listade på

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=356#rparams=k=s34510043

 

Men det kan vara lite osäkert med hårddiskar till bärbara vad som passar så för säkerhets skull så kan du ju ta med dig datorn till en lokal datorbutik och be dem kolla vad du ska ha.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hittade "hantera" och hårdisken under "lagring" men det står inget annat än att det är en FAT

 

 

under lagring står det

 

C:,D: och Recovery(layout partition)

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2009-02-07 02:51:58 av storm82]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

har i en annan tråd frågat om vilket minne jag ska ha.

jag har DDR333 32mx16, måste jag köpa ett exakt likadant ?

vilka minnen passar ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...