Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kopiera hårddisk


storm82

Rekommendera Poster

Jag är helt nybörjare på detta så ursäkta om mina frågor är lite "dumma"

 

Hårdisken i min bärbara dator vill jag byta ut , men spara innehållet.

 

Hur kopierar jag innehållet till en extern hårdisk ?

Vilka program behöver jag ?

 

Kan jag lägga en sån här "kopia" på en extern hårddisk som redan innehåller andra filer eller måste den externa vara helt tom ?

 

(Jag har inget brännarprogram, extern hårddisk)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Spara bara sådant som du själv skapat samt laddat ned t ex musik, film o s v.

 

Lär inte behöva särskilda program för det. Det är bara att skicka över till din externa disk. Fast har du inte backupat på länge tar det sin tid.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det komemr ta jättelång tid om jag ska försöka spara allt fil för fil

samt hur gör jag med program jag vill ha kvar???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Du ändå skall byta ut hårddisken så finns det en kabinett som Du kan sätta in Din gamla hårddisk i och då har du allt kvar.

 

Den kopplas till USB-porten precis som en extern disk. Då kan Du bara dra över det du vill ha när det blir aktuellt. Dessutom ser man ju vilka program man hade tidigare. Några enklare kan man kopiera över men inte alla och de flesta måste man ju installera om ändå. men Du slipper ju hålla på att spara. Jag köpte min kasett på Webhallen men har sett att de finns lite varstans numera. Teknikmagaset har. Kostar ca 200 kr och passar till alla hårddiskar vad jag vet.

 

 

Gittan

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nån som vet

Kan jag lägga en sån här "kopia" på en extern hårddisk som redan innehåller andra filer eller måste den externa vara helt tom ?

 

 

 

Länk till kommentar