Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grön på datorer med massa problem!!!


Dr.Hb

Rekommendera Poster

Har väldiga problem med min burk och undrar om det finns nån snäll själ

som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig?

 

PROBLEM:

 

1. Kan inte starta datrn direkt utan kommer ett felmeddelande om att jag antingen ska köra en startreparation eller starta windows normalt.

Kör jag startreparationen så misslyckas den och klickar jag på normalt så kommer det tillbaks. Detta får jag göra iaf minst 4 ggr. Ibland så blir det t om helt blått och det enda jag hinner läsa är CRASH innan proceduren startar om igen.

 

2. Har massa olika Windowsprogram som hela tiden slutar fungera och stängs av t ex:

Olika Windowstilläggstjänster

Windows Modules Installer

Microsoft hjälp och support

 

3. Ibland när jag startar så kör disken automatiskt en inkonsekvenskontroll men inget annat händer än att proceduren på problem ett kör igång.

 

4. Windows update hittar inga uppdateringar

 

5. Avg kan inte uppdatera och Defender vill inte fungera

 

6. IE7 stänger av sig själv med jämna mellanrum men windows hittar inga lösningar på problemet.

 

LÖSNINGAR JAG FÖRSÖKT MED:

 

1. Har formaterat om hela datorn och installerat in operativsystemet på nytt

 

2. Laddat hem ett nytt AVG och installerat om på nytt

 

3. Laddat hem nytt Defender och installerat om på nytt

 

4. Körrt CC cleaner och rensat det den hittat

 

5. Kört Malwarebytes och rensat det den hittat

 

6. Kört HiJackThis och tagit bort 2 saker som jag läste här på forumet var skadlliga

 

bifogar HJT.loggen

 

[log]Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 11:58:32, on 2009-01-28

Platform: Windows Vista (WinNT 6.00.1904)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16764)

Boot mode: Normal

 

Running processes:

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Program Files\Telia\Supportassistent\bin\sprtcmd.exe

C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD DX\PDVDDXSrv.exe

C:\Program Files\AVG\AVG8\avgtray.exe

C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\ieuser.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Windows\system32\Dwm.exe

C:\Users\Hanna\Downloads\HJT.prog.exe

 

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896'>http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896'>http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.eniro.se/

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157'>http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: AVG Security Toolbar - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\AVGTOO~1.DLL

O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\AVGTOO~1.DLL

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide

O4 - HKLM\..\Run: [Telia] "C:\Program Files\Telia\Supportassistent\bin\sprtcmd.exe" /P Telia

O4 - HKLM\..\Run: [teliaVista] C:\Program Files\Telia\Supportassistent\agentui\snapins\vista\vistaupdate.js telia

O4 - HKLM\..\Run: [PDVDDXSrv] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD DX\PDVDDXSrv.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe

O4 - HKCU\..\Run: [sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJÄNST')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJÄNST')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NÄTVERKSTJÄNST')

O9 - Extra button: Referensinformation - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG8\avgpp.dll

O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll

O23 - Service: AVG8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe

 

--

End of file - 3046 bytes[/log]

 

 

Vore så tacksam för hjälp för vet inte vad jag sg till nu. Är som sagt helt grön på detta.

 

Tack på förhand

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vad fort. Börjar med att tacka så hemskt mycket för att du lägger ner tid på att hjälpa mig.

 

Den hittade absolut ingenting. Stod 0 på alla poster

 

Malwarebytes' Anti-Malware 1.33

Databasversion: 1698

Windows 6.0.6000

 

2009-01-27 16:18:00

mbam-log-2009-01-27 (16-18-00).txt

 

Skanningstyp: Snabb skanning

Antal skannade objekt: 44410

Förfluten tid: 2 minute(s), 18 second(s)

 

Infekterade minnesprocesser: 0

Infekterade minnesmoduler: 0

Infekterade registernycklar: 0

Infekterade registervärden: 0

Infekterade registerdataposter: 0

Infekterade mappar: 0

Infekterade filer: 0

 

Infekterade minnesprocesser:

(Inga illasinnade poster hittades)

 

Infekterade minnesmoduler:

(Inga illasinnade poster hittades)

 

Infekterade registernycklar:

(Inga illasinnade poster hittades)

 

Infekterade registervärden:

(Inga illasinnade poster hittades)

 

Infekterade registerdataposter:

(Inga illasinnade poster hittades)

 

Infekterade mappar:

(Inga illasinnade poster hittades)

 

Infekterade filer:

(Inga illasinnade poster hittades)

 

 

Jag tog bort

BHO: Wormradar.com IESiteBlocker.NavFilter

-Gopher Prefix

 

[inlägget ändrat 2009-01-28 12:33:42 av Dr.Hb]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BHO: Wormradar.com IESiteBlocker.NavFilter
Hmm, det verkar vara en del av AVG:

http://www.systemlookup.com/CLSID/39866-LinkScannerIE_dll_avgssie_dll.html

Gopher Prefix är inte heller skadligt utan bara onödigt.

Eftersom HijackThis gör säkerhetskopior på allt den hittar så kan du återställa AVG-raden genom att i HijackThis välja Config - Backup.

 

Testa hårddisken med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.

Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska följa dina råd.

 

Sen jag postade senaste så hängdes sig datorn rejält, ingen startreparation eller systemåterställning hjälpe.

 

Blev tvungen att börja om, formatera om disken och installera allt på nutt.

 

Har kvar samma problem med att olika windowsprogram samt IE slutar fungera och stänger av sig själva.

 

Själva datorn stänger också av sig själv.

 

Får upp en massa olika programmhändelser och felmouler på problemhistorik.

 

Ska kolla min disk på sidan du skrev...om internet ämnar att hålla sig igång.

 

Tycker inte att det borde krångla nu när jag är tillbaka vid fabriksinställningarna.

 

Tack än en gång!

 

[inlägget ändrat 2009-01-28 18:11:29 av Dr.Hb]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort som du skrev men kunde inte hitta nåt testprogramm för den disken jag hade. Antingen så finns det inte eller så är det jag som söker på fel ställe.

 

Har fortfarande samma problem förutom ett nytt:)

 

Lyckas inte uppdatera med windows update. Den står och tuggar väldigt länge, laddar nästan klart, stänger av sig själv och säger att det är ett problem på grund av microsoft men att det inte finns nån lösning.

 

Panik!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för hårddisk-fabrikat?

Annars så brukar Hitachis testprogram Drive Fitness Test fungera hyfsat med alla hårddiskar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska göra det på en gång.

Sitter nu i felsäkert läge och skriver för det brukar klara sig längre men ibland så Crashar den i felsäkert läge också.

 

Återkommer efter jag kollat disken.

 

Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddade ner Drive fitness test. Installerade och körde. Detta är vad som hände.

 

"Wrong media. This media type is not supported.

Please insert a formatted 3,5" 1,44 Mbyte Floppy disk"

 

Kört fast igen:(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först laddade jag ner den för CD-ROM. Det gick inte så då laddade jag ner mirror 2 Floppy disk. Återvändsgränd där också

 

Mvh

 

[inlägget ändrat 2009-01-30 13:17:42 av Dr.Hb]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffat en diskett, läst "Read me", gjort som det står men det enda som händer är att det kommer upp en ruta där det står:

"Write error. Can´t write to the target disk"

 

??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan skrivskydda resp. öppna för skrivning genom att flytta på en liten rörlig sak på disketten, nära ett hörn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har laddat ner den. När jag kör den så kommer jag till en ruta där jag ska välja vilken driver jag ska testa men det står bara driver A. Väljer den, matar in disketten och då kommer det upp en ruta där det står:

Write error. Can´t write to the target disc.

 

Undrar om det har nåt att göra med att jag sitter i felsäkert läge men kan inte köra windows normalt för där krashar den bara.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok.

Jag laddade ner den för att köra den från hårddisken. Min cd-brännare fungerar inte då jag sitter i felsäkert läge. Kör jag windows normalt så krashar den bara.

 

Ska jag ladda ner en annan version?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte köra hårddisktest när Windows är igång eftersom testprogrammet måste vara ensam om att använda hårddisken, så testprogrammet måste ligga på en CD eller en diskett. Har du ingen kompis som kan göra en CD åt dig?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag har inte det. Har ju varit och fixat disketter ska jag skriva över Dft på den och öppna den utan att vara inne i windows??

 

Hur gör jag det i så fall??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte varför du har problem med att skriva till disketten. Kan du kopiera någon annan fil till disketten?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner dft och zipcentral.

 

Öppnade dft med zipcentral, lade rawrite på disketten.

 

Gicck in på bootläge och läste från disketten då kom:

 

Non-System disk or disk error. replace and strike any key when ready.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lade rawrite på disketten.
Då får du nog inte med filerna som gör disketten bootbar.

Är det dft32_v415_b01.EXE du har laddat ner?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har laddat ner

dft32_v415_b01

 

Men kan inte lägga hela på disketten för då får den inte plats. Vad är det som ska in i disketten för att kunna köra den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...