Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

blåskärm i windows xp!


assyrian

Rekommendera Poster

Hej jag fick strömavbrott hemma och efter det försökte jag starta datorn men det enda jag får fram är något slags felmeddelande med blåskärm.

 

jag har försökt ominstallera windows genom att lägga in skivan o starta från skivan men den startar då om hela tiden.

 

jag har jättemånga bilder som jag konstigt nog inte gjort någon backup på så jag undrar, är allt jag hade på min hårddisk borta? finns någon utväg att få fram bilderna, är villig att betala vad det kostar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att trycka F8 precis innan datorn börjar ladda Windows. Du får då upp en meny där du kan starta datorn i felsäkert läge mm. Bland annat finns ett val för att starta med senaste fungerande konfiguration. Prova att välja det och se om det blir bättre.

 

Om ovanstående inte funkar så tror jag att din dator har fått sig en liten "kyss" i samband med att strömmen gick. Ta den till en expert som kan titta på den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok men, jag tror jag har fått dett du kallar en "kyss" , men tror du det finns en risk att allt jag hade på hårddisken är förlorat?

 

jag kommer ihåg tidigare gånger då min dator krånglat då har jag öppnat datorn och tagit ur det där lilla batteriet (cr3020 batteri platta) en stund för att sen lägga tillbaka batteriet och formatera om datorn,,,,,men nu vill jag så hemskt gärna ha kvar mina bilder jag hade i hårddisken....

 

har du något tips på någon expert då? jag tror nog inte de kan hjälpa mig så mycket när det kommer till elgiganten, mediamarket, siba eller onoff....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte just nu att veta hur besvärligt eller dyrt det är att få tillbaks bilderna. Det finns några saker du kan pröva innan du lämnar in hårddisken.

Har du möjlighet att flytta över hårddisken till en annan dator som extradisk?

 

Lät det från hårddisken när du försökte starta datorn eller installera Window?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja jag har 2 datorer hemma så jag kan föra över hårddisken till min andra dator , men behövs det ingen installation av något slag?

 

sen när det kommer till läten så nej. Det enda som hörs är datorfläkten men det har den alltid gjort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja jag har 2 datorer hemma så jag kan föra över hårddisken till min andra dator , men behövs det ingen installation av något slag?
Man behöver inte installera något program för att ha en extra hårddisk. Om hårddisken ansluts med en ca 5 cm bred flatkabel så finns det byglar på hårddisken som måste anpassas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, de går inte att komma in på windows med något av alternativen jag får fram. Jag har kommit fram till att jag ska ta ut hårddisken och sätta in den i en fungerande dator . På det sättet kanske jag räddar det som finns i disken.

 

 

tack allihopa för hjälpen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...