Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min dator lyckas inte starta upp windows...


maaacke

Rekommendera Poster

Min dator av typ bärbar hp pavilion dv5 lyckades inte starta upp windows efter jag stängt av den förut idag. Allt startar som vanligt, men precsi när den windows rutan skall komma frma o det vista ljuden skall låta så bli skärmen svart men låter fortfarande som att den jobbar... Har i alla fall försökt allt som jag känner till. började gå in i felsäkert läge som jag lyckades med efter några försök och ta bort senast installerad program, webhistorik, o lite nerladdade filer inte för jag ser någon anledning hur det kan ha påverkat. Det funkade inte.

Då stoppade jag in hp recovery skivan för att försöka ställa om datorn till senaste fungerade läge eller en gammal tidpunkt "microsoft systemåterställare" eller vad det heter. men då står det att inga gamla tidigare tidpunkter finns lagrade och att det inte går att göra så :s så de ända alternativet som finns kvar är att göra en total sytemåterställning där allt försvinner men förståss göra en backup innan som det står går. 160 gb orka, och alla program instalera om dom igen sedan sjukt segt...

Det ända jag kan komma på som kan ha påverkat datorn är att jag stänge av den när den va kopplad till tvn alltså hade två skärmar både datorns och tvn va på genom en vga sladd men testade att starta den med sladden i men funkar ändå inte...

Snälla hjälp mig orkar inte installera om allt o göra backup...! som sagt får ju fram felsäkert så man kanske kan pilla på något där ifrån? tacksam för all hjälp!!!

/Marcus

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju börja med att kolla om systemåterställningen i felsäkert läge har samma åsikt.

 

Du kan pröva med att avinstallera drivrutinen för grafikkortet i felsäkert läge och sedan i normalt läge installera en ny drivrutin som du hämtar på HPs webbplats.

 

PS. Tänk på att hårddiskar kan gå sönder när som helst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sytstemåterställaren i felsäkert funkar inte heller ne. varför skulle det vara fel på grafikkortet för? men funderar lite på att bara lägga över allt som behövs på min externa från felsäkert o sedan installera om den e så arg o trött på den. känns lättare än att leta drivrutiner på nätet eller det knaskre är enkelt? tack för hjälpen

ciao

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför skulle det vara fel på grafikkortet för?
Grafikkortet skrev jag inget om, men eftersom bilden försvinner just när drivrutinerna börjar användas så kan det ha blivit något problem med dem.

 

Drivrutiner för Nvidia/Geforce-baserade grafikkort:

http://www.nvidia.com/page/drivers.html

 

Drivrutiner för ATI/Radeon-baserade grafikkort:

http://ati.amd.com/support/driver.html

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...