Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fy fan för Bredbandsbolaget


christer7037

Rekommendera Poster

Till Alla.

 

Jag har en fråga. Varför är Bredbandsbolaget så himla dålig för. Vissa dagar kan sitta en stund sedan lägger deras modem av som jag. Och då tar det mer än fem minuter innan det kommer tillbaka. Varför är det så för? Jag har ringt dom och påpekat detta. Men det är precis som om de inte bryr sig om det. Nu är jag arg på dom att jag tror jag kommer byta till Telia istället därför min syster som bor i närheten har dom och har inga problem med dom. Jag för mitt liv inte fatta varför de ska fela så mycket. För lite då och då när jag sitter på morgonen eller kvällen så lägger deras modem av som vi har. Och det tar ibland fem minuter eller mer innan modemet kommer tillbaka. Jag är så förbannad les på Bredbandsbolaget att jag kommer troligen byta snart.

 

M V H

Christer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bredbandsbolaget ägs numera precis som Glocalnet av Telenor

och Telenor har satt sin prägel på båda företagen.

http://www.cint.se/sweden/asp20/Leaf.asp?id=111268

http://www.cint.se/sweden/asp20/Leaf.asp?id=99916

Har själv bytt från Telenor. Fick reda på att jag hade fel på min utrustning.

Men den fungerade utmärkt med en annan internetleverantör.

På den tiden man hade ett 28kbit/s modem och bara kunde ändra telefonnummer, användarnamn och lösenord för att byta leverantör.

Nåja den andra leverantören var inte felfri så det var bra med två att byta mellan, en funkade alltid.

Men Telenors attityd var redan då lika säker, fel hos kunden.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Be att dom skickar Dig ett nytt modem. Kan ju vara något fel på det. Jag fick ett nytt modem när mitt krånglade och det har funkat bra. Det hets ju att man bara lånar modemet så det kostar ingenting. Mitt fungerar utmärkt men det beror kanske lite på var man bor också men det kan man ju testa på www.bredbandskollen.se.

 

Gittan

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...