Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MusicPal och Windowa Media Player 11


harkskar

Rekommendera Poster

Jag har en ny bärbar dator - Acer Travel Mate. Operativsystemet är Windows XP Professionell. I Julas köpte och Telia installerade Telia Smart och en Gateway för mitt trådlösa nätverk i hemmet. Jag köpte också Internetradion MusicPal och radion fungerar men jag skall också kunna lyssna på MP3-låtar som jag har i Mina dokument på datorn precis som det står i anvisningarns men i Music Pal, när jag trycker på Media server hittar den ingen server. Kolla anslutningen säger den. Jag har i Windows Media Player 11 delat ut Mina dokument - Min Musik. Varför hittas inte server? Kan någon som vet och förstår problemet hjälpa mig?

 

Tack

Marianne

 

[inlägget ändrat 2009-01-26 16:36:01 av harkskar]

[inlägget ändrat 2009-01-26 16:41:29 av harkskar]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har samma problem, men har provat med winamp remote och det bara funkade när jag valde media server på min musicpal. Men inte bra att bara kunna spela en låt åt gången. Jag vill kunna välja en hel spellista helst. En kille på Inet sa att det kanske funkar bättre med media player så jag försöker med den men har samma brist på framgång som du. Hittar den helt enkelt inte på displayen. Har du lyckats lösa det sen sist?

Trojanstall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, ingen kan klara ut problemet med Windows Media Player 11. Jag har hämtat och installerat ett gratsprogram - TVersity - och det fungerar alldeles utmärkt (tips av MusicPals support i Sverige på tel). Det är ju synd att ett så kvalificerat program som WMP ll inta kan fungera!!! Jag läste på MusicPals hemsida och under Support många med samma problem . Några hade stängt av Virus-programmet och då fungerade det, men när man slog på Virus-programmet, så fungerade det inte igen. De hade Nortons Virus-program. Det är något fel mot detta.

Jag skall skicka ett email till Norton och be dem kolla detta.

 

Hälsningar

Mariannr

 

[inlägget ändrat 2009-03-17 14:58:52 av harkskar]

[inlägget ändrat 2009-03-17 15:02:16 av harkskar]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...