Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Åtkomst av ASP.NET-filer


KarlGunnar

Rekommendera Poster

Jag har en applikation skriven i ASP.NET (VB) som är överförd till en Internet-server i form av en ZIP-fil. Kunderna skall sedan kunna ladda ned denna ZIP-fil. När de har packat upp filerna och lagt dem i sin hårddisk kan de tyvärr gå in i källkoden för varje ASP.NET-sida.

Nu undrar jag om det finns något sätt för att undvika (stoppa) att man kan komma åt källkoden?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har kompilerat din applikation så behöver du inte skicka med vb-filerna. Då räcker det med aspx och dll-filer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är perfekt men en följdfråga för en novis blir då Hur gör jag detta i praktiken? Finns det några bra exempel? Lägger jag in något kommando i koden etc?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du använt för att skriva din applikation?? Visual Studio eller Visual Web Developer Express??

 

Dum fråga kanske... Men varför förväntas folk ladda ned en webapplikation?? Är inte syftet med en webapplikation att köra den på webben?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Du får köra med Web Application Project istället för Web Site i Visual Studio. Kör du med Visual Web Developer 2008 så måste du ha Service Pack 1 installerat för att det ska lira.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...