Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Magträning!!


Kalle_87

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har börjat gymma och har lite fett som ska bort på magen, så jag tänkte att så länge jag inte har träningsverk i magen kan jag köra de. jag brukar köra mage 5-6 gånger i veckan på en maskin där man sitter på och drar med magen en sak neråt mot låren. jag kör på 50kg50*6 = 300st

bör tilläggas att jag också kör kondition 10 min 4 dagar i veckan + resten av kroppen indelad i 5 dagar.

 

jag vill bränna fett och tänkte då att en lätt vikt med många reps flera dagar i veckan borde sitta fint..men sen har jag läst på olika ställen att man bara bör köra mage 2ggr i veckan eller max 3 ggr för att bygga muskler..men jag vill ha bort fett, är lite förbryllad.

 

skulle behöva lite hjälp om vad som är rätt och effektivast.

 

 

MVH

 

Kalle

 

[inlägget ändrat 2009-01-25 23:24:19 av Kalle_87]

[inlägget ändrat 2009-01-25 23:24:45 av Kalle_87]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Magens muskler kan precis som alla andra muskler bli övertränade och då inte utvecklas på optimalt sätt!Bästa sättet att träna även magen är att variera tungt och lätt för att aktivera både dom röda och dom vita muskelfibrerna! Att överträna leder bara till sämre förbränning så jag skulle rekommendera att du tränar varannat pass tungt(10-15reps) o varannat lätt(25-30reps)x6set!!Sen gäller det att variera med att byta övningar och infallvinklar på muskeln! och inte mer än max 3 gånger i veckan på denna muskelgrupp!Med väl utvecklade magmuskler så kommer ju magrutorna fram snabbare med:)Lycka till/Mvh Laston

 

[inlägget ändrat 2009-01-26 01:41:40 av Laston]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är trött så jag knappt ser vad jag skriver, men är tvungen att fylla i.

Du kan träna mage 8 dagar i veckan om du vill, men du lär inte bränna bort fettet och få fram rutorna.

Spring 45 min innan frukost, ät rätt och styrketräna måttligt.

Där har du receptet.

 

Hasta la vista.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CooRe har rätt! Vill bara tillägga att du ska äta så snart efter träningen du kan, och helst riktig mat, ej mackor. Du kan ta en frukt direkt om du vet att det kommer att ta mer än en timme tills du kan börja äta.

 

Försök också att vila/sova ordentligt, det är då kroppen återhämtar sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför träna mage 8 dagar i veckan och övriga muskler 2 till 3 gånger?

Jo för bodybuilding idealet är getingmidja.

Tränar du mindre, körde själv ett schema med gym 5 dagar i veckan kroppen delad i 3 delar, vilket ger 1 till 2 ggr/vecka så kommer magen inte alls bli av den populära getingtypen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

hej!

 

okej..tack för alla svar!!, ska köra mage 3 gånger i veckan och variera på lätta och runga vikter varannan gång jag kör, samt lite motion och bra kost:P

 

MVH

 

Kalle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...