Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Nu har jag ställt till det ordentligt!

Jooh4n

Recommended Posts

Hej, tack för att du bestämde dig för att försöka hjälpa till :)

Drar allt från början då antar jag.

Började med att jag fick ett par Edimensional 3D Glasses och då visste jag inte att dom inte funkar med Vista x64 samt nvidia grafikkort i serie 8000 eller över så jag testade. Tyrckte i allt och fick det inte och funka, CD skivan med drivers var paj! orkade inte leta så gick nån vecka och nu så tänkte jag testa igen.

Laddade ner lite driver drog in skiten i datorn igen och testar. Hmm.. sitter och joxar och får det inte och funka, sen orkar jag inte mer och avinstallerar skiten! (trodde jag!) Nu efter en massa strul så har jag nvidias senaste drivers (var tvungen å ta bort dom förut) igen men det där j*vla programmet som ska styra glasögonen vägrar försvinna.. Edimensional Controller Version 4.0 heter det. Mappen går inte heller att ta bort (ja, jag har avinstallerat det men det ligger fortfarande kvar). När jag försöker ta bort den och de 3 filerna som är kvar i C:\Program Files (x86)\eDimensional\E-D Driver\4.0 (EDHook.dll, EDDriver.dll och EDController.exe) så står det "Du måste ha behörighet att utföra den här åtgärden". Det borde jag väl ha? är ju admin på datorn!

Så vad jag skulle vilja ha hjälp med nu är kort och gott att redare allt som har och göra med edimensional på min dator. Och fixa senaste drivers om jag inte redan har det :/ För om jag öppnar Dxdiag och kollar under "Bildskärm" så står det att jag har version 7.15 fast den jag laddade ner hette 181.22.

Tack för din tid och förlåt för ett slarvigt skrivet inlägg!

Mvh

Johan

[inlägget ändrat 2009-01-25 22:19:51 av Jooh4n]

För att försöka ta bort filerna så finns det ju lite olika alternativ.

Först kan du prova felsäkert läge och ta bort dem där.

Går inte det så kan det vara så att filerna körs igång vid uppstart. Då är de låsta av systemet som nödvändiga systemfiler. Då kan man starta aktivitetshanteraren och avsluta processen "explorer.exe". Sen går du till arkivmenyn på aktivitetshanteraren och kör ny aktivitet. Då får du fram en ruta där du ska skriva in ett program som du vill köra. Men nere i den rutan finns knappen "Bläddra". Då får man ju tillfälle att gå in i en liten utforskare som man kan ta bort de filer som annars inte går. När du är klar så skriver du bara in i kör att du vill starta "explorer.exe" igen.

Ett annat alternativ är ju att flytta hårddisken till en annan dator och ta bort filerna.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...