Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur blir jag "osynlig" i trådlösa nätverket?


abracaebaber

Rekommendera Poster

Hej jag befinner mig utomlands för tillfället. Huset jag bor i har ingen tillgång till internet (via sladd vägen om jag säger så).

 

men jag har hittat trådlösa nätverk som jag sitter på nu. Men det finns ett problem, när jag ska ansluta till internet står det "Informationen som skickas över det här nätverket kan vara synlig för andra." jag tycker inte om det, och undrar om jag kan göra något för att bli totalt osynlig???

 

I nätverks och delningscentret finns en flik som heter - Nätverksidentifiering, jag har stängt av den (men verkar inte hjälpa), kunde dock inte göra det med min riktiga brandvägg utan jag måste jämt använda brandväggen som kom med datorn för att nätverksidentifieringen ska vara avstängd. som om någon vet hur jag kan stänga av nätverksidentifieringen med hjälp av min riktiga brandvägg skulle det vara bra också. Jag använder COMODO Firewall Pro

 

Jag använder också Win Vista som OS

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
men jag har hittat trådlösa nätverk som jag sitter på nu. Men det finns ett problem, när jag ska ansluta till internet står det "Informationen som skickas över det här nätverket kan vara synlig för andra." jag tycker inte om det, och undrar om jag kan göra något för att bli totalt osynlig???

 

Nätverksidentifiering är en nätverksinställning som avgör om din dator kan se (hitta) andra datorer och enheter i nätverket och om andra datorer i nätverket kan se din dator.

 

Källa: http://snipurl.com/aph03 (förkortad länk)

 

Så med andra ord innebär det att om du stänger av det lär inte din dator hitta andra nätverk. Helt osynlig kan du inte bli i ett nätverk. Risken finns alltid att någon upptäcker att du snyltar på dennes nätverk och då spårar dig.

 

Proxy är ju en möjlighet att surfa bakom, men det är inte alltid alla sidor fungerar som tänkt. Hotmail t ex fungerar inte med proxyIP.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det finns ett problem, när jag ska ansluta till internet står det "Informationen som skickas över det här nätverket kan vara synlig för andra." jag tycker inte om det, och undrar om jag kan göra något för att bli totalt osynlig???
Låta bli att använda någon annans nätverk. Allt som du skickar och tar emot, och som inte är krypterat, kan läsas av någon annan dator på nätverket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...