Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dator till tv - blinkande "fel signal frekvens" - error


fetgris

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har kopplat min laptop till min 42 sony Bravia Lcd tv (hd ready) med 10m vga-sladd. Kör tvn på 1024´*768 á 60hz

 

Problem: Helt oregelbundet blinkar tvn till och så står det fel signal frekvens (i ca 0,5 sekunder) sen går bilden tillbaka till normal.

 

Jag har testat med en annan dator och då är det inga problem så jag antar att det inte är problem med tvn eller sladden.

 

Vad göra?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glapp?

 

Nä, jag vet ärligt talat inte. Uppdaterade drivrutiner? Eller kanske möjlighet att köra HDMI istället?

 

Samt, TVn har inte högre upplösning än 1024x768? Inte ovanligt med denna iofs.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är den största upplösningen jag kan välja och det fortfarande kommer bild på tvn. Det är en laptop modell lite äldre (hp nc4000) med ett lite udda grafikkort (radeon 350m om jag inte missminner mig) där det inte finns gfx-uppdateringar sen 2005 (från hps hemsida).

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmh, och det kortet hittar jag inte heller på ATIs sidor. Kanske du har bättre tur?

 

Men testa annan upplösning...Och se om TVn beter sig bättre. Eller datorn med annan skärm/TV och se om samma problem visar sig där.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...