Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trojan.pandex och trojan.vundo


adam611

Rekommendera Poster

om jag reparera windows så behöver jag väll inte omisntallera alla driv rutiner till t.ex. graffikkort och sånt..

 

(har proccesorn en drivrutin?)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 128
  • Skapad
  • Senaste svar

Jag tror att drivrutinerna brukar vara kvar efter en reparationsinstallation.

Det kan finnas en drivrutin för processorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det här är inlägg nummer 79 och för ca en vecka sedan så var det en tråd som slutade med ca 110 inlägg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag windows xp skivan. ska jag bara starta datorn och sätta i cd och sen köra en reparation`?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag trycker på reparera så säger den efter en stund.

 

1: C:\WINDOWS

 

Vilken winodws installsion vill du logga in på

<tryck RETURN för att avbruta>

 

 

vad ska jag göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag visste inte om jag skull trycka på R eller RETURN när man valde om man skulle installera eller reparera via Återställnings konsolen...

 

jag tryckte på R.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska trycka på Retur och inte R första gången det finns möjlighet att välja R. Se punkt 3 sista raden under Metod 2 i länken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ALLT FUNKAR IGEN!!!!

 

ALLA PROGRAM OCH ALLA FILER FINNS KVAR!!!

 

TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer upp ett "error" varje gång jag starta Windows media player.

 

medelandet säger:

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

 

FATAL ERROR

 

Wer are sorry, but an internal error occured, please re-install the pruduct to fix the problem.

 

Error-code: 1/3 10850

see doc #5305

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

vad betyder det?

 

 

Nu har jag SP2, innan hade jag SP3.

 

HUr kan jag ladda ner SP3?

(har sökt på google och microsoft, men det finns massor av SP3 saker)

 

och ännu en gång, TACK

 

//adam1611

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försöker starta ett spel så kommer "blue screen of death" upp...

 

och så står det:

 

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

På börjar dumpning av fysiskt minne.

 

Dumpar fysiskt minne till disk.

 

 

Det har står något om att det kan vara någon komponent som inte har installerats rätt...

 

ska jag installera om mitt grafikkort?

 

eller vad ska jag göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ALLA PROGRAM OCH ALLA FILER FINNS KVAR!!!
Kul! :thumbsup:

 

När jag försöker starta ett spel så kommer "blue screen of death" upp...

och så står det:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Står det något filnamn under raden som börjar med STOP?

 

HUr kan jag ladda ner SP3?
Enklast är att besöka Windows Update.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står inget namn efter STOP.

 

är det inte bättre att bara om-installera windows helt?

 

radera och göra om allt...

 

jag bryr mig inte, vill bara att datorn ska fungera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det kan vara lättare att bli av med blåskärmar etc om du tar bort partitionen och gör en ny under installationen.

 

Lika bra som Norton vet jag inte, men med t ex Avast kommer man långt om man bara är lite försiktig och kompletterar med annat skydd (bör man göra även om man har Norton). Vi kan gå igenom det när du har fått ordning på datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad ska jag göra först för att om installera windows?

 

behöver inga beckup..

 

ska jag starta datorn med cd i?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du börjar på precis samma sätt som när du gjorde reparationsinstallationen. Men i punkt 5 på Microsoft-sidan så väljer du inte R utan du väljer att partitionen ska tas bort i stället och sedan skapar du en ny partition i det då tomma utrymmet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Om du bara hade C: förut:

Efter att du har tagit bort C: så ska du skapa en ny partition och då är storleken förifylld med storleken på hela hårddisken så då ändrar du storleken. Till exempel om du vill att C: och D: ska vara lika stora så halverar du storleken som står där.

 

2. Om du hade både C: och D: förut:

Ta bara bort C: och låt D: vara.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade både C: och D: innan.

 

jag tittade lite i en Pc för alla och där var det ett tips om ett program som hade flera olika anti-spyware, det hette hitman pro 2.6. är det bra?

om det är bra, var ladda jag ner det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då låter du D: vara och tar bara bort C: under installationen.

 

Jag kan inte rekommendera Hitman Pro. Förutom att 2.6 är en gammal version så innehåller version 3 program som slutar fungera efter en månad och det är ju inte bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...