Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan inte formatera?


Philip123

Rekommendera Poster

Hej, jag har ett problem. Har en bärbar fujitsu siemens dator sen något år tillbaka nu är det så att den behöver formateras men det går inte jag måste ha fujitsu siemens egna skiva man fick med när jag köpte datorn, finns det något annat sett att göra detta på?

 

Tacksam för svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många bärbara datorer som man köper har går att återställa via filerna på en mindre partition som brukar vara skapad av tillverkaren. Från dessa filer brukar det även gå att skapa en återställningsskiva.

 

kanske kan dina problem hjälpas av detta om du har filerna.

 

Lycka till

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själva formateringen av datorn borde fungera men det är viktigt att kunna installera om operativsystem med mera.

 

Se till att datorn bootar från CDn i första hand och hårdisken i andra hand. (bios)

Efter du gjort detta borde du kunna formatera direkt ifrån en XP-skiva eller Vista-skiva utan några problem. (naturligtvis från andra operativskivor också som ubuntu eller dylikt)

 

Skulle det fortfarande vara problem så kan man alltid lite okonventionellt använda sig av F-disk eller montera ur hårdisken och sätta den som en slave och formatera via en annan dator för att sedan montera tillbaka hårdisken '(krävs ibland lite specialkablar men har fungerat förr)

 

/GL

Jetmoon

 

[inlägget ändrat 2009-01-24 16:53:29 av Jetmoon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...