Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7, problem


tankado

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag har kört Windows 7 Beta 1 Build 7000 sedan den kom ut, utan några större problem.

Men nu har jag kommit till ett ytterst irriterande problem som jag inte kan få bukt med.

 

Jag har precis köpt spelet GTA IV och tänkte glatt installera det. Men det fungerar inte, nähä tänker jag och börjar söka runt lite. Det visar sig alltså att man måste köra det under kompatibilitets läge "Vista".

 

Jag testar det med lite oro då jag vet att det har varit klydd med detta innan. Och likt fan så kommer det upp igen.

Felmeddelandet lyder.. "The application failed to initialize properly (0XC0000005). Click OK to terminate the application"

Detta är det felmeddelandet som kommit upp tidigare också. Jag har testat att kombinera med "Kör som administratör" jag har testat alla olika kompatibilitets lägen men ingenting fungerar.

 

Snälla hjälp mig så jag slipper se mina 400:- som bortkastade pengar.

 

Mvh Mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet finns det inga patchar.. och spelet är köpt igår så isåfall borde det väl finnas på skivan.

 

 

EDIT: Hittade en patch.. men den kan inte installeras innan spelet har installerats.

[inlägget ändrat 2009-01-23 22:16:57 av tankado]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis köpt spelet GTA IV och tänkte glatt installera det. Men det fungerar inte, nähä tänker jag och börjar söka runt lite. Det visar sig alltså att man måste köra det under kompatibilitets läge "Vista".

Tänk på att Vista 7 ännu bara är en tidig betaversion, fullt möjligt att detta spel inte fungerar i nuläget, att Microsoft åter igen "glömt" någon detalj gällande spel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag löste det idag genom att installera om hela W7 och nu fungerar det finfint^^

[inlägget ändrat 2009-01-24 20:06:56 av tankado]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...