Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Lillolla

Riks Morgonsol?

Rekommendera Poster

Jag har länge felaktigt trott att radioprogrammet som går i en sidokanal (utanför p1, p2, p3 och p4) hette Riks Morgonsol för att deltagarna Roger Nordin, Titti Schultz och Gert Fylking ville lysa upp den grå vardagen, men jag blev lite konfunderad när jag insåg att dom kallade sig

Riks Morronzoo
och då undrar man varför man har valt det namnet?

Är det för att man vill apa sig i radion eller finns det någon annan anledning?

Lillolla

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är nog lite åt det hållet, i alla fall killarna är väl kända för att kunna "apa" sig en hel del, sen varför/vem som kommit på namnet, vet jag inte, är ingen lyssnarkandidat på kanalen, kan inte inte få in denna kanal där jag bor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väl för att det sänds på morgonen och att det är en blandning av mycket.

Sedan tycker jag verkligen det är synd att de inte sänder det i tv längre. Att de även slutat sända det i radion här i Örebro är mer eller mindre en katastrof, vad ska man nu lyssna till på morgonarna om man kör bil?

Tänkte att det kanske går att streama via mobilen, men det verkar inte gå för Telia kunder. Måste kanske byta telefonbolag oxå, väldigt vad det krånglar till sig, o inte lär de ha Rix fm festivalen heller i sommar, fast ok det kan jag säkert klara mig utan!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Att de även slutat sända det i radion här i Örebro är mer eller mindre en katastrof, vad ska man nu lyssna till på morgonarna om man kör bil?

Efterföljaren kanske, Rockklassiker, eller Mix Megapol...:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kul att programmet kunde höras i :)gnällbältet också men synd att jag missat att se det på TV. Här uppe i norr har det lockat lite äldre lyssnare, läs 'halvgamla' också.

Lillolla

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag brukade själv lyssna via bilradion på jobbet. Minns att jag uppskattade Gert Fylkings fräckisar han berättade för bl.a. Lillbabs.

Lillolla

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...