Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är ljudböcker ett speciellt format?


Frank.alfredsson

Rekommendera Poster

Frank.alfredsson

Hej

 

Jag har precis köp en Skandisk Sans View. Och den säger att den skal klara av ljudböcker.

 

Är ljudböcker ett speciellt format?

 

Jag har massa ljudböcker i MP3 format. Dessa går att lägg in som vanliga musikfiler men hamnar inte under fliken ljudböcker utan under fliken musik bland alla andra musikfiler. Detta innebär att man inte kan lägga in bokmärken i ljudfilen så att spelaren kommer i håg var jag var i boken.

 

Går detta att få till så att man kan lägga in bokmärken..

 

Anledningen till att jag behöver denna funktion är jag pluggar och är lite dyslexier och får en del skolböcker inlästa i MP3 format

Det kan vara så att jag har 2-3 olika böcker på gång under en dag och måste kunna lägga in bokmärken i boken så att jag nästa gång jag har samma lektion kan fortsätta dör jag var för några dager sedan.

 

Precis denna funktionen fins i film läget, lägg in ett bokmörke i film 1 kolla på film 2 gå till backa till film 1 och starta vi bokmärke.

 

Tacksam för hjälp Frank

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara så att de med den beskrivningen menar Daisy-format.

och om jag minns rätt så ska man med det formatet kunna hantera bokmärken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ljudböcker kan vara i olika format (MP3, Audible, AAC). Ett format som stödjer bokmärken är Audible. Din mediaspelare kan spela upp sådana filer men din spelare verkar inte stödja denna funktion, tyvärr. Bara att hoppas på att de släpper ny firmware till din enhet med stöd för bokmärken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frank.alfredsson

Hej

 

Min MP3 spelare klara Audible ser det ut som fins ett bibliotet som heter så. SanDisk säger att det skall ha .AA som fil namn.

 

Fins det nått sätt att konventera vanliga MP3 filer till detta format?

 

Frank

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...