Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lan spel


lillad

Rekommendera Poster

Hej!

Jag och några kompisar lanar lite då och då.

Men nu har vi börjat trötna på de få spelen vi spelar.

De spelen vi spelar mest är GTA-SanAndreas, Wc3, CS 1.6 och Stronghold Crusader. Vi har spelat TrackMainia också.

 

Ge gärna tips om spel, och har någon sagt det spelet ni rekomenderar så skriv inte det.

 

Mvh Lillad

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan gamer!

Det finns en bunt fina spel som är värda att prova på.

 

Starcraft

Den tid jag lanade spelade jag och mina vänner mycket Starcraft. Ettan är fortfarande otroligt populär, främst i länder som Korea och Blizz har länge flaggat för att tvåan är på g.

I Starcraft kämpar 3 olika raser om resurser och makt. Raserna är Protos, Terran och Zerg och har olika enheter som krigar mot varandra. Storyn är välskriven och det finns en tydlig röd tråd genom uppdragen samt att spelet har en utomordentlig stöd multiplayer. Spelet är mycket balanserat mellan raserna och man använder resurser som man utvinner till att producera enheter som krigar. Terrängen ger möjlighet till avancerade strategier där man kan använda utformningen och höjdskillnader för att skapa ett starkt försvar för sina baser och belönar de som hittar svagheterna i motståndarens baser.

 

Red Alert

Ett annat spel som lämpar sig för nätverksspel är Red Alert som är en del i spelserien Command and Conquer. Spelserien har funnits mycket länge och är därför balanserad och välutvecklad. Ettan baserades på att forskare åkte tillbaka i tiden för att döda nyckelpersoner i andra världskriget. Även om andra världskriget stoppades startades andra krig mellan de allierade och sovjet. Red Alert 3 är nytt och en fortsättning i den klassiska Command and Conquer serien.

 

Lycka till och hoppas ni hittar vad ni söker

/Jetmoon

 

[inlägget ändrat 2009-01-21 15:54:46 av Jetmoon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Battlefield 2 :

 

bf2 (med fler än standard banorna som följer med) kan ge kul i timmtals.

man kan spela med och mot varandra med eller utan datorgubbar och behöver inte internet! sätt upp en egen dedikerad server och låt den rulla hela natten, även om inte du spelar det hela tiden, det minimerar allt strul med att alla måste fixa egen server, vem som ska skapa den och sådant... har du en dedikerad server så är det bara säga åt dem att köra på den, och inte strula med något annat!

 

Flatout 2 :

 

ett bilspel till dator som inte kräver någon avancerad hårdvara alls, vilket gör att ALLA på lanet med i stort sett VILKEN SOM HÄLLST DATOR kan vara med och ta del utav glädjen, köra race eller derby, eller så kan man bara slappna av med att göra några stunts, som bowling eller längdhopp.

 

unrelat tourment (samt nyare unreal)

 

jag tycekt det är ett skapligt kul spel, även om det itne är det roligaste spelet jag vet så är det kul med lite variation ibland!

 

 

har ni "monster" datorer ?

 

då kan ni testa spelat warmonger, det är dessutom gratis så det skadar ju inte att testa...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Ne vi har inga "monster datorer" så det skulle va bra med lite äldre spel

 

Någon som har något mer tips?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Wolfenstein: Enemy Territory och Half Life 2 Deathmatch kanske? Gamla spel som håller ännu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...