Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför hänger Hemvideon sig i PC´n?


matthu

Rekommendera Poster

Hej!

Har precis bränt färdig en Hemvideo med Pinnacle Studio 9 men när jag spelar upp den i PC´n så hänger den sig ideligen ibland på samma ställe, ibland på olika ställen (Cyberlink DVD svara inte). Har provat spela upp DVD´n i två olika datorer med samma resultat.

 

Var det något som gick fel vid bränningen eller var är det för fel?

 

Tacksam för svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men när jag spelar upp den i PC´n så hänger den sig ideligen ibland på samma ställe,

 

Det låter som inte spelarna kan läsa skivan störningsfritt, det kan vara ett dåligt skivexemplar men kan också bero på att skivmärket du bränt filmen på inte bränns bra i din brännare, det här är en ganska vanlig företeelse.

 

Du kan ju prova att kopiera över filmen från skivan till hårddisken för att se om det går bättre, vid kopiering behöver inte skivan läsas i Realtid utan spelaren kan välja en lägre hastighet om skivan är svårläst.

 

Får du kvar störningarna i filen på hårddisken då är det bara att kasta skivan, blir filen på hårddisken störningsfri då kan du prova att bränna från hårddisken till en annan skiva.

 

När jag har liknande problem brukar jag kontrollera skivans inbrända ID i Nero (som jag använder när jag bränner), om inte brännaren läser skivans ID rätt då blir inte bränningen bra heller. Ett exempel: En skiva med ID "Sony D21", om bännaren läser "ony D21", missat en bokstav då blir det ganska säkert en dålig bränning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prövade bränna skivan på ett annat DVD-fabrikat med ett ännu sämre resultat, D: drive kunde inte skivan när jag skulle spela upp den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...