Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Spara data vid recovery?

missBliss

Recommended Posts

Hej!

Jag har en AsusG50V (Notebook). Nu har systemet crashat och det går inte att komma in i windows (i något läge). Datorn är köpt med en recovery disk (Vista). Om jag har förstått rätt så går det inte att installera om Vista utan att formatera om, med en sådan disk.

Jag undrar nu om det finns något sätt att komma åt och spara det som ligger på C:partitionen.

Mia

Om jag har förstått rätt så går det inte att installera om Vista utan att formatera om, med en sådan disk.
Beror på vad tillverkaren har lagt in för funktioner. Kolla i manualen.

Man kan flytta över hårddisken till en annan dator som extradisk och där försöka rädda viktiga filer. Den andra datorn får antingen vara en bärbar dator med plats för extradisk eller så får man ha en adapter för att ansluta disken.

Man kan också starta från en CD med t ex PuppyLinux och därifrån kopiera viktiga filer till t ex USB-minne eller extern hårddisk. Jannejanne beskriver det i inlägget //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1112413#1112435

Tack för snabbt svar!

(Jag tyckte verkligen att jag hade sökt ordentligt i forumet... inte lätt det här med bra sökord.)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...